Αυξήσεις έως και 52% στα εισιτήρια των πλοίων!

Των ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΥΦΑΝΤΗ – ΕΛΙΖΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
Η ΠΑΡΑΙΝΕΣΗ του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γ. Βουλγαράκη, προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση στις αυξήσεις τιμών, τελικά δεν εισακούσθηκαν. Για την ακρίβεια, η κάθε εταιρεία έκανε του κεφαλιού της. Είναι χαρακτηριστικό ότι, κατά περίπτωση, καταγράφηκαν αυξήσεις έως και 52% σε μεμονωμένα δρομολόγια, από τον προηγούμενο Μάιο.
Στην περίπτωση των γραμμών του Β. Αιγαίου (Χίος, Μυτιλήνη), συνέβη το απίθανο: αυξήθηκαν σε τρεις από δύο οι εταιρείες που πραγματοποιούν δρομολόγια προς τα συγκεκριμένα νησιά από τον Πειραιά -άρα αυξήθηκε θεωρητικά ο ανταγωνισμός- αλλά ταυτόχρονα ανέβηκαν και οι τιμές, από 6% έως 27%!

Τα παράδοξα

Η σύγκριση των στοιχείων της «Οικονομίας» για το κόστος των εισιτηρίων μεταξύ της περιόδου του Πάσχα (οπότε οι τιμές ήταν ήδη «τσιμπημένες») και της περιόδου γύρω από το Δεκαπενταύγουστο, καταδεικνύει τα (πολλά) παράδοξα του υποτιθέμενου ανταγωνισμού.

Ατομικά εισιτήρια. Τέσσερις από τις έξι μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες αύξησαν τις τιμές της οικονομικής θέσης (μετ’ επιστροφής) μέχρι και 16%, μέσα σε σχεδόν 4 μήνες. Μέσα σε αυτές και οι Μινωικές αν και είχαν ανακοινώσει πάγωμα τιμών, κατά τα άλλα.

Η G.A. Ferries, από την άλλη, εφάρμοσε τη δική της τιμολογιακή… «πατέντα». Σε αντίθεση με ό,τι θα περίμενε κανείς, όσοι έσπευσαν έγκαιρα, από τις αρχές Ιουνίου, να κλείσουν τα εισιτήριά τους για τον Αύγουστο, «τιμωρήθηκαν» πληρώνοντάς τα ακριβότερα, αφού στη συνέχεια η εταιρεία μείωσε το κόστος. Για παράδειγμα, αμέσως μετά το περασμένο Πάσχα, η G.A. αύξησε τις τιμές για Μύκονο κατά 20,3% (πήγαν στα 229,9 ευρώ με Ι.Χ.). Ετσι, όποιος αγόρασε το εισιτήριό του μέχρι τις αρχές Ιουνίου, αποδεικνύεται όμως, εκ των υστέρων, απλώς «πιάστηκε Κότσος» από την εταιρεία, αφού από τα μέσα Ιουνίου μείωσε τις τιμές της (επιβάτης και Ι.Χ. στα 182,8 ευρώ για Μύκονο).

Ηθικόν δίδαγμα: Ο πελάτης καλείται να κινηθεί μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης. Αν κλείσει νωρίς, θα «τιμωρηθεί» πληρώνοντας το εισιτήριο ακριβά, ενώ, αν περιμένει τις προσφορές, μπορεί και να μη βρει θέση!

Η Blue Star, τέλος, έχει τις ίδιες τιμές με αυτές του Πάσχα (για Μύκονο, Ρόδο και Κω). Ωστόσο τον Ιούλιο μείωσε τις τιμές της οικονομικής θέσης και του Ι.Χ. για Πάρο και Νάξο κατά 10%.

Κυκλάδες. Ο περίφημος ανταγωνισμός δεν φαίνεται να ωφέλησε και πολύ την τσέπη όσων πάνε διακοπές στις Κυκλάδες. Κι αυτό, διότι, τουλάχιστον για Πάρο και Νάξο, τα αυγουστιάτικα εισιτήρια τόσο της ΝΕΛ όσο και της Hellenic Seaways έχουν αυξηθεί από τα τέλη Απριλίου.

Μία οικογένεια. Τετραμελής οικογένεια (με δύο ανήλικα παιδιά) που θα ταξιδέψει με το αυτοκίνητό της θα κληθεί να πληρώσει φέτος τον Αύγουστο έως και 27% περισσότερο από ό,τι το Πάσχα για τα εισιτήρια των διακοπών. Για ακριβώς τις ίδιες κρατήσεις οι αυξήσεις στα ταχύπλοα ξεκινούν από το 3,38%.

Η μεγαλύτερη άνοδος των τιμών (με ταχύπλοο) καταγράφεται στο οικογενειακό πακέτο για Πάρο με τα πλοία της ΝΕΛ από τη μία και με της Hellenic Seaways με προορισμό τη Μήλο και τη Σίφνο από την άλλη (9-10% περίπου).

Στα συμβατικά πλοία ή τα συμβατικά υψηλών ταχυτήτων οι αυξήσεις κυμαίνονται στο 5% κατά μέσον όρο.

Ωστόσο, οι οικογένειες με αυτοκίνητο που θα επιλέξουν τη ΝΕΛ για να ταξιδέψουν στη Χίο ή τη Μυτιλήνη θα χρειαστεί να βγάλουν από το πορτοφόλι τους επιπλέον 66 ευρώ ή 126 ευρώ, αντίστοιχα, σε σχέση με τα τέλη Απριλίου. Δηλαδή για Χίο θα πληρώσουν 480 ευρώ (από 414 το Πάσχα: αύξηση σχεδόν 16%).

Για τη Μυτιλήνη

Για Μυτιλήνη το κόστος της μετάβασης ανέρχεται στα 592,7 ευρώ, από τα 466,7 ευρώ που ήταν τέσσερις μήνες πριν (άνοδος 27%).

Οι αυξήσεις όμως στα εισιτήρια των πλοίων μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερες, κατά περίπτωση. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα που αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών. Ατομικό εισιτήριο σε φθηνή τετράκλινη καμπίνα τον Ιούνιο για Μυτιλήνη κόστιζε 49 ευρώ.

Για τον Αύγουστο, η τιμή του έχει φτάσει στα 70 ευρώ: αύξηση 43%. Επίσης, τον Μάιο απλό εισιτήριο οικονομικής θέσης, για Ικαρία, στοίχιζε 27 ευρώ, ενώ τον Ιούλιο 41 ευρώ: άνοδος δηλαδή 52%.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – 27/07/2008
Κοινοποίηση

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.