«Φρένο» στις αυθαίρετες χρεώσεις από 5ψήφιους τηλεφωνικούς αριθμούς

Με ρητή και άμεση συγκατάθεση του χρήστη η εγγραφή σε ΥΠΠ

17/02/2020

Σε τροποποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) προέβη σήμερα, 17 Φεβρουαρίου 2020, η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ, με στόχο να διασφαλίζεται η ρητή συγκατάθεση του χρήστη για τη λήψη των συγκεκριμένων υπηρεσιών και να αποφεύγονται αυθαίρετες χρεώσεις χρηστών. Επισημαίνεται ότι, το τελευταίο διάστημα είχε παρατηρηθεί αύξηση σχετικών καταγγελιών χρηστών.

Σύμφωνα με την τροποποίηση, ο χρήστης που επιθυμεί να εγγραφεί σε μια ΥΠΠ, με ή χωρίς συνδρομή:

  • Αφού καταχωρήσει τον τηλεφωνικό αριθμό του σε συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο, πρέπει να λάβει άμεσα από την εταιρεία που παρέχει την ΥΠΠ μήνυμα SMS, μέσω του οποίου να ενημερώνεται για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας, τη γραμμή βοήθειας, καθώς και την επωνυμία της εταιρείας.
  • Στη συνέχεια, πρέπει να αποστείλει τη συγκατάθεσή του, μέσω ατελούς μηνύματος SMS, εντός 5 λεπτών από τη χρονική στιγμή αποστολής του αρχικού μηνύματος. Σε περίπτωση που το μήνυμα συγκατάθεσης δεν αποσταλεί εντός του χρονικού ορίου των 5 λεπτών, η εγγραφή ακυρώνεται.
  • Μέχρι την αποστολή του παραπάνω μηνύματος, δεν χρεώνεται για την ΥΠΠ.

Σημειώνεται ότι, η ΕΕΤΤ είχε διεξαγάγει δημόσια διαβούλευση για το θέμα. Οι παραπάνω ρυθμίσεις θα τεθούν σε ισχύ με τη δημοσίευση της απόφασης της ΕΕΤΤ στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Επίσης, η ΕΕΤΤ συστήνει στους καταναλωτές:

  • Πριν την καταχώρηση του τηλεφωνικού αριθμού τους σε διαδικτυακούς τόπους για να εγγραφούν σε ΥΠΠ, να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους και το κόστος. Το ίδιο ισχύει και για υπηρεσίες που προσφέρονται ή διαφημίζονται μέσω ηλεκτρονικών/έντυπων ΜΜΕ.
  • Να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους διαφημιστικών καταχωρήσεων και να ελέγχουν εάν αφορούν σε συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κ.λπ.
  • Να ενημερωθούν από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που είναι συνδρομητές για τη δυνατότητα φραγής χρεώσιμων εισερχόμενων μηνυμάτων SMS από σύντομους πενταψήφιους κωδικούς. Επίσης, μπορούν να ενεργοποιήσουν τη φραγή μέσω των εφαρμογών που διαθέτουν οι πάροχοι.
  • Να επικοινωνήσουν άμεσα με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είναι συνδρομητές, σε περίπτωση που είτε διαπιστώσουν αδικαιολόγητες χρεώσεις στον λογαριασμό του κινητού τηλεφώνου ή αδικαιολόγητη μείωση του υπολοίπου στο καρτοκινητό, είτε λάβουν μηνύματα SMS από πενταψήφιους κωδικούς, που αναφέρονται σε εγγραφή σε ΥΠΠ, χωρίς δική τους ενέργεια/συγκατάθεση.

Υπενθυμίζεται ότι οι ΥΠΠ είναι υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης, μέσω συγκεκριμένων αριθμοσειρών, και αφορούν σε ψηφοφορίες, διαγωνισμούς, αγορές (π.χ. ‘κατέβασμα’ παιχνιδιών, ringtone, video), παιχνίδια από την τηλεόραση με συμμετοχή μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ. καιρός), αστρολογία/χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κ.ά.

Για περισσότερες πληροφορίες:
Γρηγόρης Καρίμαλης
Τμ. Δημοσίων Σχέσεων
Τ: 210 615 1013
E: gkarimalis@eett.gr

πηγή: ΕΕΤΤ

Κοινοποίηση

You May Also Like

More From Author

2Comments

Add yours
  1. 1
    ΗΛΙΑΣ ΠΑΠΑΡΑΠΤΗΣ

    Υποβολή Καταγγελίας για υπερβολική ΧΡΕΩΣΗ από πενταψήφιο, πελάτης VODAPHON ( από CYTA) ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΩ ΤΗΝ ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΗ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΧΡΕΩΣΗ 7,23 € ΓΙΑ ΔΗΘΕΝ ΚΛΗΣΗ ΣΕ 5ΨΗΦΙΟ ΚΑΙ ΕΝΩ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗ CYTA ΕΙΝΑΙ ΕΩΣ 25 € ΜΗΝΙΑΙΩΣ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΠΟΣΟ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΜΟΥ. ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΩ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ 34,09 € ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ. ΖΗΤΩ ΝΑ ΜΠΕΙ ΦΡΑΓΗ ΣΤΑ 5ΨΗΦΙΑ

  2. 2
    Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος

    Η αποστολή μηνύματος SMS εκ μέρους του καταναλωτή ως προϋπόθεση εγγραφής, υπήρχε.

    Δυστυχώς οι εταιρείες προχωρούσαν σε εγγραφή δίχως να λάβουν κανένα μήνυμα.

    Και λογικά θα συνεχίσουν να εγγράφουν αυθαίρετα καταναλωτές όσο τα κέρδη τους είναι μεγαλύτερα από τα πρόστιμα

+ Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.