Συνεχίζουν την ανοδική πορεία οι πωλήσεις PC στην Ελλάδα

Το α’ τρίμηνο του 2009 πουλήθηκαν 314.598 PC, αριθμός αυξημένος κατά 22,5% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2008

Του Δημήτρη Μάλλα
dmallas@pegasus.gr

Η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τους φορητούς υπολογιστές συνεχίζει να επηρεάζει θετικά τις πωλήσεις PC στην εγχώρια αγορά, με αποτέλεσμα ο ρυθμός ανάπτυξης να παραμένει σε σχετικά υψηλά επίπεδα παρά την οικονομική κρίση. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της γνωστής εταιρείας ερευνών IDC, το α’ τρίμηνο του 2009 διετέθησαν στην ελληνική αγορά περί τα 314.598 προσωπικοί υπολογιστές, αριθμός αυξημένος κατά 22,5% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2008.

Η αύξηση αποδίδεται αποκλειστικά στις πωλήσεις φορητών υπολογιστών που έφθασαν στις 210.082 και αυξήθηκαν κατά 60,1%, καθώς ο αριθμός των πωληθέντων επιτραπέζιων συστημάτων έφθασε μόλις τις 104.516 και ήταν μειωμένος κατά 16,8% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η οικονομική κρίση δεν έχει επηρεάσει τις παραγγελίες υπολογιστών από τις εταιρείες, μόνο, όμως, όσον αφορά στα φορητά συστήματα. Συγκεκριμένα, οι ελληνικές επιχειρήσεις αγόρασαν τους τρεις πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς 79.710 φορητούς υπολογιστές (+55,2%) και μόλις 59.515 επιτραπέζια συστήματα (-21,3%).

Στο παρελθόν, οι πωλήσεις των επιτραπέζιων PC για επιχειρήσεις ήταν μεγαλύτερες από εκείνες των φορητών συστημάτων, όμως, η τάση έχει αλλάξει πλέον, δεδομένης και της πτώσης που παρατηρείται στις τιμές των μοντέλων της δεύτερης κατηγορίας.

Μερίδια αγοράς

Οσον αφορά στην κατάταξη των κατασκευαστών, στην πρώτη θέση βρίσκεται η HP, το μερίδιο αγοράς της οποίας έφθασε στο 26%, περίπου στα ίδια επίπεδα με το δ’ τρίμηνο του 2008 (26,4%). Στη δεύτερη θέση παρέμεινε η Acer με 14,1% (μικρή άνοδο σε σχέση με το 13% του αμέσως προηγούμενου τριμήνου), ενώ μικρή άνοδο είχε και η τρίτη Toshiba (10,5% έναντι 9,4%). Εντυπωσιακή άνοδο είχε η Dell, το μερίδιο της αγοράς της οποίας έφθασε στο 8,4% από 4,4%. Η πρώτη ελληνική εταιρεία εμφανίζεται στην 5η θέση της κατάταξης και είναι η Πλαίσιο Computers με μερίδιο 7,5%, περίπου στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο τρίμηνο (7,9%), ενώ ακολουθεί σε σχετική απόσταση η Sony με μερίδιο 4,1%, μερίδιο μειωμένο κατά μία ποσοστιαία μονάδα. Δεύτερη ελληνική εταιρεία και έβδομη στην κατάταξη είναι η Multirama με 3,8% (από 4,2%), ενώ πολύ κοντά και με το ίδιο ποσοστό είναι το e-shop.gr, το οποίο αύξησε το μερίδιο του κατά μισή ποσοστιαία μονάδα. Τη δεκάδα κλείνουν η Fujitsu Siemens με 3,2% (από 4,8%) και η Info-quest με 2,1%.

Αξιοσημείωτο είναι ότι σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2008 οι περισσότερες εταιρείες παρουσίασαν αύξηση των πωλήσεών τους και μάλιστα με εντυπωσιακά νούμερα που έφθασαν μέχρι 83,2% (Multirama), με εξαίρεση τις Πλαίσιο Computers, Fujitsu Siemens και Info-quest. Οι τρεις τελευταίες, πάντως, βασίζονται σε σημαντικό βαθμό στις πωλήσεις επιτραπέζιων συστημάτων, όπως, για παράδειγμα, η Πλαίσιο Computers, τα Turbo-X συστήματά της είναι τα πλέον δημοφιλή στη συγκεκριμένη κατηγορία με μερίδιο 16,4%.

Γενικότερα, πάντως, παρατηρείται ότι οι διεθνείς κατασκευαστές κυριαρχούν στους φορητούς υπολογιστές (μόνο η Πλαίσιο και η Multirama είναι μέσα στην πρώτη δεκάδα), με τις εγχώριες εταιρείες να κερδίζουν στα επιτραπέζια συστήματα.

www.imerisia.gr

Κοινοποίηση

More From Author

1 Comment

Add yours
  1. 1
    admin

    Απορώ ποιός αγοράζει φορητούς HP! Είναι οτι χειρότερο σε ποιότητα και να μην ξανάμε οτι η HP Hellas ΔΕΝ εισάγει φορητούς Η/Υ

+ Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.