Λύστε τον γρίφο των εγγυήσεων

ΟΔΗΓΟΣ
Λύστε τον γρίφο των εγγυήσεων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 12 Μαΐου 2009

Ένα από τα πιο ακανθώδη ζητήματα στην αγορά των ηλεκτρονικών συσκευών κάθε είδους (πληροφορική, προϊόντα ήχου και εικόνας, φωτογραφικά και βιντεοκάμερες κ.ά.) είναι οι εγγυήσεις που παρέχονται. Ειδικά στην Ελλάδα οι εμπορικές επιχειρήσεις και οι αντιπροσωπίες αποδεικνύονται πολύ συχνά αναξιόπιστες και οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλα προβλήματα.

Πέρα από τους όρους των εγγυήσεων που παρέχονται από τις διάφορες εταιρείες, οι οποίες παρουσιάζουν πολύ μεγάλες διαφορές μεταξύ τους, προκύπτουν και σημαντικά πρακτικά ζητήματα που σχετίζονται κυρίως με το σέρβις και την επισκευή συσκευών. Ακόμα δηλαδή και στις περιπτώσεις που οι όροι της εγγύησης γίνονται σεβαστοί και δεν επιβάλλονται επιπλέον χρεώσεις, δεν είναι καθόλου σπάνιο η ποιότητα του σέρβις, αλλά κυρίως ο χρόνος που απαιτείται για την επιδιόρθωση προβλημάτων να είναι πολύ μεγάλος.

Στον κυκεώνα των ρυθμίσεων και τον διαφορετικών προβλέψεων που υπάρχουν στις εγγυήσεις που προσφέρονται θα πρέπει οι καταναλωτές να αναζητούν και πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα του σέρβις και της εξυπηρέτησης, κάτι που τελικά είναι πολύ δύσκολο. Αρκεί μόνο να αναφέρουμε ότι αρκετές εταιρείες ηλεκτρονικών δεν διαθέτουν καθόλου σέρβις στην Ελλάδα (ή προσφέρουν πολύ περιορισμένες υπηρεσίες) και κάθε βλάβη επιδιορθώνεται στο εξωτερικό, γεγονός που προκαλεί τεράστιες καθυστερήσεις.

Χρονική διάρκεια και όροι

Σήμερα, μετά και τις τελευταίες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίες ενσωματώθηκαν και στο ελληνικό δίκαιο, τα περισσότερα ψηφιακά προϊόντα καλύπτονται από τουλάχιστον δύο χρόνια εγγύηση, η οποία ξεκινάει από τη στιγμή της παραλαβής του προϊόντος. Στο διάστημα αυτό η εταιρεία που το πουλάει υποχρεούται να επισκευάζει εντελώς δωρεάν κάθε βλάβη, με μόνη εξαίρεση τις βλάβες που έχουν προκύψει από κακή χρήση ή κακή φροντίδα του προϊόντος. Στο σημείο αυτό προκύπτουν οι πρώτες αμφιβολίες, καθώς ο όρος κακή χρήση και φροντίδα επιδέχεται πολλές ερμηνείες (το βέβαιο είναι ότι περιλαμβάνει περιπτώσεις πτώσης και θραύσης, έκθεση σε υγρασία και υπερβολική ζέστη ή άνοιγμα της συσκευής και επέμβαση στο εσωτερικό της).

Από εκεί και πέρα, πολλές εταιρείες πλέον προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, όπως λ.χ. εγγύηση μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας (ως επί το πλείστον 3 χρόνια), αλλά και πλήρη αντικατάσταση των συσκευών όταν εμφανίζουν βλάβη εντός ενός μήνα. Οι περισσότερες εγγυήσεις απαιτούν τη μεταφορά της συσκευής που έχει βλάβη από τον καταναλωτή στο κατάστημα με δικά του μέσα, υπάρχουν όμως και εγγυήσεις στις οποίες προσφέρεται δωρεάν επίσκεψη τεχνικού ή η μεταφορά στο σέρβις γίνεται με μέσα της εταιρείας που έκανε την πώληση. Επίσης, καλά πακέτα εγγύησης προσφέρουν και τη δυνατότητα προσωρινής αντικατάστασης με άλλη συσκευή, μέχρι να γίνει η επισκευή.

Επιστροφές

Ειδική μέριμνα υπάρχει πλέον και για τις περιπτώσεις στις οποίες οι καταναλωτές αλλάζουν γνώμη για τις αγορές τους. Στις περιπτώσεις αυτές, οι εταιρείες υποχρεούνται για 7-10 ημέρες περίπου να δέχονται κάθε επιστροφή προϊόντος και να επιστρέφουν τα χρήματα της αγοράς, με την προϋπόθεση ότι η συσκευή δεν έχει χρησιμοποιηθεί και επιστρέφεται με την αρχική της συσκευασία. Στο σημείο αυτό οι καταναλωτές δεν υπάρχει κανένας λόγος να δεχθούν αντιρρήσεις, καθώς ο νόμος είναι ξεκάθαρος και εν ανάγκη μπορούν να απευθυνθούν τηλεφωνικά στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Τip

Για περισσότερες πληροφορίες μπορεί κανείς να επισκεφθεί την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή στη διεύθυνση www. efpolis. gr/.

πηγη: www.tanea.gr

© 2009, Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του ekatanalotis.gr.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.