Και τα παράπονα θέλουν τον… τρόπο τους

Ένα εγχειρίδιο που κυκλοφόρησε στο Λονδίνο περιέχει συμβουλές για να βρίσκετε το δίκιο σας. Απαραίτητα όπλα η επιμονή, η γνώση των δικαιωμάτων σας και λίγο χιούμορ.

Το να παραπονιέται κανείς είναι μια παγκόσμια καθημερινή δραστηριότητα, συμβαίνει σε όλους: στο εστιατόριο, το σούπερ μάρκετ, στα καταστήματα, στο θέατρο, στο σινεμά, στο γήπεδο, στο τηλέφωνο. Ακόμη μπορεί να παραπονεθούμε στις κυβερνητικές αρχές ή στον εργοδότη. Γι΄ αυτό στη Βρετανία, όπως μας πληροφορεί ο ανταποκριτής της ιταλικής «Ρεπούμπλικα», κυκλοφόρησε ένα βιβλίο και δημιουργήθηκε μια ιστοσελίδα που προσφέρουν συμβουλές για το πώς πρέπει κανείς να παραπονιέται για να έχει αποτέλεσμα. Ο ψυχολόγος Τζάσπιρ Γκρίγκσον το εξηγεί στο προσφάτως εκδοθέν βιβλίο «Οι χαρές του παράπονου» («Τhe joys of complaining»), στο οποίο υποστηρίζει πως το να παραπονιέσαι όχι μόνο είναι σωστό, αλλά κάνει καλό και στην υγεία. Επιφέρει ένα απελευθερωτικό συναίσθημα και, αν δεν χαρίζει την ευτυχία, τουλάχιστον βοηθάει να αισθανθούμε καλύτερα. Ο Τζέιμς Ουόκερ, υπέρμαχος των δικαιωμάτων των καταναλωτών, μας παρακινεί κι αυτός να παραπονιόμαστε στην ιστοσελίδα www. Disputer. com, την οποία δημιούργησε την περασμένη εβδομάδα για να βοηθήσει τον κόσμο να παραπονιέται με πιο ορθολογικό και αποτελεσματικό τρόπο.

Οι συμβουλές είναι πολλές και ποικίλες. Μία είναι να μη χάνεις χρόνο, αλλά να αρχίζεις αμέσως τα παράπονα. Μια άλλη μοιάζει να προτείνει το αντίθετο, όμως είναι απλώς συμπληρωματική της πρώτης: να έχεις υπομονή. Δηλαδή να μην υποχωρείς και να μην αποθαρρύνεσαι. Πολλές υπηρεσίες έχουν ως πολιτική να μην απαντούν στις πρώτες διαμαρτυρίες, πιστεύοντας πως ο καταναλωτής θα κουραστεί και θα τα παρατήσει.

«Μην προσβάλεις»

Μια τρίτη και κρίσιμη συμβουλή είναι να μη χάνεις την ηρεμία σου, να μην εξοργίζεσαι και πάνω απ΄ όλα να μην προσβάλεις: αλλιώς το αντικείμενο της διένεξης δεν θα είναι πια η αδικία που υπέστης ή το δικαίωμα που σου αρνήθηκαν, αλλά η προσβολή που προκάλεσες. Η εκδίκηση, με λίγα λόγια, είναι ένα πιάτο που τρώγεται οπωσδήποτε κρύο.

«Καλύτερα χιούμορ, παρά οργή»

«Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ καταστημάτων και υπηρεσιών είναι να χάσει ο καταναλωτής την εμπιστοσύνη του υποστηρίζει ο Γκρίγκσον.Συνεπώς, όταν εκφράζετε το παράπονό σας, δώστε τους την ευκαιρία να σας κατακτήσουν ξανά. Το τελευταίο που πρέπει να πείτε είναι ΄΄δεν θα δείτε δεκάρα πια από εμένα΄΄. Αφήστε ανοικτή μια χαραμάδα και θα εκπλαγείτε βλέποντας πόσο θα προσπαθήσουν για να κερδίσουν ξανά την εμπιστοσύνη σας». Εξ άλλου, είναι καλύτερο να καταφεύγετε στο χιούμορ παρά στην οργή: ένα αστείο φέρνει καλύτερα αποτελέσματα από μια απειλή ή από τις φωνές.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4519058&ct=2

© 2009, Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του ekatanalotis.gr.

Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.