Να απλοποιηθεί η νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή

[ 20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ] Να απλοποιηθεί η νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

«Η νομοθεσία πρέπει να απλοποιηθεί, η απονομή της δικαιοσύνης να επιταχυνθεί, να είναι φθηνή υπόθεση για τον πολίτη και κυρίως η απλή καταγγελία των πολιτών μέσω προβλεπόμενων διοικητικών αυτοματισμών να αποτελεί μέσο αποτροπής παρανομιών για όσους κερδοσκοπούν», αναφέρει η Κωνσταντίνα Σταματίου, νομικός σύμβουλος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, η οποία έχει αναπτύξει το τελευταίο διάστημα έντονη δραστηριότητα υπέρ των καταναλωτών. Είναι αξιοσημείωτο ότι προσφέρει αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες της.

Ποια θέματα ανέδειξε η Ένωση Καταναλωτών τελευταία;

Την αύξηση των διοδίων λόγω της παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων σε ιδιωτικές κοινοπραξίες, την αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου, την αύξηση επιτοκίων, τους παράνομους και καταχρηστικούς όρους τραπεζικών δανειακών συμβάσεων.

Επηρέασε η παραχώρηση των αυτοκινητοδρόμων σε ιδιωτικές κοινοπραξίες τους κατοίκους της Μαγνησίας;

Ο χρήστης του αυτοκινητοδρόμου από Βόλο προς Λάρισα και το αντίστροφο κατέβαλλε μέχρι την παραχώρηση 2 ευρώ. Μετά την παραχώρηση το αντίτιμο έφτασε τα 5 ευρώ.

Πώς αποφάσισε μια περιφερειακή Ένωση Καταναλωτών να παλέψει με τις κοινοπραξίες;

Αν υπήρχε φόβος απέναντι σε κάθε είδους συμφέροντα, δεν θα υπήρχε Ένωση.

Σας δικαίωσε η έκβαση του δικαστικού αγώνα;

Η αίτηση απορρίφθηκε με το σκεπτικό ότι η μη είσπραξη των διοδίων θα σήμαινε απώλεια εσόδων και θέσεων εργασίας.

Οι μελλοντικές κινήσεις σας όσον αφορά την παραχώρηση των αυτοκινητοδρόμων;

Είναι αλήθεια ότι μετά την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων παρατηρήθηκαν εντατικές επισκευές οδοστρωμάτων στην εθνική οδό, αντικαταστάσεις στοιχείων του οδικού περιβάλλοντος και γενικότερες βελτιώσεις. Επίκειται η κατάθεση αγωγής για άσκηση περαιτέρω πίεσης.

Τι συνέβη με το φυσικό αέριο στη Μαγνησία και προκλήθηκε πανελλαδικός θόρυβος;

Η Εταιρεία Παροχής Αερίου Θεσσαλίας προέβη σε αύξηση της τιμολόγησης του φυσικού αερίου τον Δεκέμβριο του 2008 και τον Ιανουάριο του 2009 της τάξεως του 250%.

Πόσες σχετικές καταγγελίες δέχθηκε για το θέμα αυτό η Ένωση Καταναλωτών;

Οι καταγγελίες ξεπέρασαν τις 2.000, δηλαδή περίπου 25- 30% των νοικοκυριών με σύνδεση φυσικού αερίου. Ο λόγος ύπαρξης των Ενώσεων δικαιώνεται από τις μαζικές αντιδράσεις.

Με τι όπλα προκαλέσατε αυτόν τον θόρυβο;

Με το όπλο της μαζικής αντίδρασης και αγανάκτησης. Από κοινού με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας προχωρήσαμε σε δημόσιες διαμαρτυρίες και υποβλήθηκε σχετική καταγγελία στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τον Συνήγορο Καταναλωτή και την Εισαγγελία Πρωτοδικών Βόλου.

Δικαιωθήκατε;
Διατάχθηκε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση και ακόμη αναμένουμε το πόρισμα της Εισαγγελίας. Από τη δράση σας ικανοποιούνται
τα αιτήματα των καταναλωτών της Μαγνησίας;

Σε ό,τι αφορά το αέριο ακόμη δεν έχει βρεθεί ασφαλής νόμιμος τρόπος διεκδίκησης των υπερβολικών ποσών που αναγκάστηκαν να καταβάλουν. Για τις υπόλοιπες, μεσαίας και μικρής κλίμακας υποθέσεις, με βεβαιότητα λέω ότι δικαιώνεται.

Τι καταγγελίες έχει δεχθεί η Ένωση σε σχέση με τραπεζικές δανειακές συμβάσεις;

Για αύξηση επιτοκίων παρά τη μείωση των αντίστοιχων επιτοκίων της ΕΚΤ, ποινές προεξοφλήσεις, έξοδα φακέλου, προμήθειας, παράνομους και καταχρηστικούς όρους.

Ποια είναι η στάση των τραπεζών;
Με ελάχιστες εξαιρέσεις αρνούνται να συμμορφωθούν προς τις αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων, του Συμβουλίου Επικρατείας και του υπουργού Ανάπτυξης.

Τι προτείνετε στους καταναλωτές;

Να αναφέρουν στην Ένωση και τους αρμόδιους φορείς κάθε περιστατικό που τους θίγει.

Προτείνετε να ακολουθούν τη δικαστική οδό;

Η Ένωση έχει ήδη ανακοινώσει την άσκηση ομαδικών αγωγών κατά των τραπεζών για τη διεκδίκηση ποσών που παράνομα και καταχρηστικά έχουν εισπραχθεί.

Στη διαρκή άνοδο των τιμών πώς αντιδρά η Ένωση;

Με διαρκείς ενημερωτικές καμπάνιες σε πολίτες, φορείς και σχολεία, δημιουργία παρατηρητηρίου τιμών και διαρκείς ελέγχους στα καταστήματα ειδών βιοτικής ανάγκης.

Είστε ικανοποιημένη από την απόδοση των ενεργειών σας ως φορέας;

Όχι. Παρά τη σοβαρότατη προσπάθεια και τις ατέλειωτες ώρες εργασίας απέχουμε από την ικανοποίηση των επιδιώξεών μας. Είναι απογοητευτικό να το δηλώνετε…

Απογοητευτικό είναι το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. Είναι ελλιπές, περίπλοκο και αποτρέπει τους καταναλωτές από το να διεκδικήσουν με δικαστικά μέσα την προστασία τους, επειδή η απονομή της δικαιοσύνης είναι χρονοβόρα και ακριβή.

Τι πιστεύουν οι πολίτες για το νομοθετικό πλαίσιο προστασίας του καταναλωτή;

Η άποψη είναι μάλλον αρνητική. Εκτιμούν ότι οι φορείς και η νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή αποτελούν άλλοθι των πολιτικών.

Τι προτείνετε για τη βελτίωση της νομοθεσίας προστασίας του καταναλωτή;

Πρέπει να απλοποιηθεί, η απονομή της δικαιοσύνης να επιταχυνθεί, να είναι φθηνή υπόθεση για τον πολίτη και κυρίως η απλή καταγγελία των πολιτών μέσω προβλεπόμενων διοικητικών αυτοματισμών να αποτελεί μέσο αποτροπής παρανομιών για όσους κερδοσκοπούν.

Τι προτείνετε για βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου;

Την καθιέρωση της ποινικής ευθύνης- και όχι την κατάργησή της, όπως έγινε πρόσφατα με τον αγορανομικό κώδικα- ως μέσο πίεσης των νόμιμων εκπροσώπων των εταιρειών.

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4541983

© 2009, Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του ekatanalotis.gr.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.