Η σκοτεινή πλευρά του ΑDSL

Η σκοτεινή πλευρά του ΑDSL

Οι προσφορές Ιnternet και τηλεφωνίας δίνουν και παίρνουν και οι εταιρείες, εκτός από τα να διαφημίζουν τα πακέτα τους, έχουν αρχίσει να κατηγορούν η μια την άλλη. Κρυφές χρεώσεις, αδικαιολόγητα πάγια, χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών και πολλά ακόμα προβλήματα υπονοούνται ή και λέγονται ξεκάθαρα και ο καταναλωτής βρίσκεται ανυπεράσπιστος στη μέση. Η πραγματικότητα όμως μπορεί να είναι ακόμα πιο δυσάρεστη. Το «nDigital» επιδιώκει να ρίξει φως στο τοπίο και να παρουσιάσει τα πραγματικά δεδομένα και τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς επιλέγοντας πακέτα ΑDSL και τηλεφωνίας.
Το βασικότερο πρόβλημα αυτήν τη στιγμή είναι οι τεράστια αναμονή όσων αποφασίσουν να αγοράσουν μια νέα σύνδεση επιλέγοντας νέο πάροχο. Ο χρόνος αναμονής ξεκινάει από τον έναν μήνα, ενώ υπάρχουν και συνδρομητές που έχουν μείνει στο «περίμενε» ακόμα και ένα εξάμηνο. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, εκτός από το Ιnternet οι καταναλωτές μπορεί να μένουν και χωρίς τηλέφωνο. Εξίσου δύσκολα είναι τα πράγματα και κατά τη μεταφορά μια σύνδεσης σε μια μετακόμιση, ειδικά αν μιλάμε για περίοδο αιχμής.
Το μόνο ενθαρρυντικό στην αγορά είναι ότι οι ταχύτητες που προσφέρονται από τους παρόχους είναι ικανοποιητικές και εφάμιλλες των ταχυτήτων στο εξωτερικό. Αυτό βέβαια ισχύει σε ονομαστικές τιμές, γιατί η αλήθεια είναι ότι κανένας πάροχος στην Ελλάδα δεν μπορεί να προσφέρει επαρκές bandwidth, ιδίως προς σελίδες στο εξωτερικό, ειδικά αν μιλάμε για ταχύτητες της τάξης των 15 Μbps και άνω. Αυτό που τελικά συμβαίνει είναι ότι, ειδικά στις ώρες αιχμής, μπορεί κανείς να έχει αγοράσει σύνδεση στα 24 Μbps και να κατεβάζει με 4-5 Μbps, ενώ χειρότερα είναι τα πράγματα στο uploading. Ωστόσο, ακόμα και έτσι, οι ταχύτητες μεταφοράς αρχείων είναι υπερεπαρκείς για έναν μέσο χρήστη και αυτό δεν θα πρέπει να μας απασχολεί ιδιαίτερα.
Προβληματική παραμένει η διαθεσιμότητα των υπηρεσιών των διαφόρων παρόχων, τόσο στην επαρχία όσο και στην Αθήνα. Ειδικά σε ημιαστικές περιοχές τα δεδομένα είναι αποκαρδιωτικά με τις επιλογές να είναι ελάχιστες, ενώ συνήθως τα πακέτα που διατίθενται ούτε καν προσεγγίζουν τις υψηλές ταχύτητες που διαφημίζονται. Αλλά και στην Αττική, υπάρχουν πάρα πολλές περιοχές που οι πραγματικές ταχύτητες σύνδεσης είναι πολύ μικρότερες από αυτές που θα δείτε να διαφημίζονται, όπως άλλωστε τονίζουν και οι ίδιες οι εταιρείες στα ψιλά γράμματα των ανακοινώσεών τους.
Εκεί που πραγματικά τα πράγματα γίνονται απογοητευτικά είναι σε επίπεδο υποστήριξης. Τα τηλεφωνικά κέντρα των παρόχων δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το πλήθος των πελατών που αντιμετωπίζουν προβλήματα, ενώ ούτως ή άλλως αδυνατούν να προσφέρουν λύσεις, ειδικά σε θέματα καθυστέρησης στις συνδέσεις. Αν μάλιστα κάποιος χρειαστεί επίσκεψη τεχνικού στο σπίτι του, θα χρειαστεί να περιμένει μια βδομάδα περίπου, αφού πρώτα θα έχει εξαντλήσει την υπομονή του σε αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα στην τηλεφωνική τεχνική υποστήριξη. Εκτός των άλλων, σημαντικές δυσλειτουργίες εμφανίζονται στους παρόχους, παλιότερους και νέους, στα λογιστικά τους συστήματα. Κάτι τέτοιο συμβαίνει γιατί οι γρήγοροι ρυθμοί ανάπτυξης και αλλαγής των πακέτων επιβάλουν συχνά την αλλαγή ή αναβάθμιση των συστημάτων τους, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να μη λείπουν. Δεν είναι καθόλου σπάνιο να σας πάρουν από τον πάροχό σας για να σας ειδοποιήσουν ότι δεν έχετε πληρώσει κάποιο λογαριασμό, πολύ απλά γιατί το σύστημά τους δεν λειτουργεί σωστά. Φροντίστε λοιπόν να κρατάτε αποδείξεις πληρωμών, ακόμα και ενός έτους, γιατί ποτέ δεν ξέρετε.

Τα προβλήματα

1.Ταχύτητα σύνδεσης πολύ κάτω της ονομαστικής
2.Αδυναμία παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών σε ώρες αιχμής
3.Τεράστιες καθυστερήσεις στις νέες συνδέσεις ή στη μεταφορά σύνδεσης από ένα σπίτι σε άλλο
4.Δυσλειτουργίες και μεγάλες καθυστερήσεις στην αλλαγή παρόχου 5.Διαθεσιμότητα των γρήγορων υπηρεσιών, ειδικά εκτός Αθήνας
6.Χαμηλή ποιότητα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης
7.Προβλήματα με το σύστημα τιμολόγησης
8.Ελλιπής τεχνική υποστήριξη στο σπίτι

Τι μπορούμε να κάνουμε

Παρά το γεγονός ότι η ΕΕΤΤ έχει σταθεί στο πλευρό των καταναλωτών και έχει επιβάλει πρόστιμα σε όλους τους παρόχους, λύση δεν έχει βρεθεί. Το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να είναι πολύ προσεκτικός πριν αποφασίσει να αγοράσει ένα νέο πακέτο τηλεφωνίας ή Ιnternet. Οι οικονομικές προσφορές είναι ιδιαίτερα ελκυστικές, θα πρέπει όμως να είναι κανείς πολύ προσεκτικός με τους όρους που υπάρχουν και να έχει ξεκαθαρίσει από πριν πόσο καιρό θα χρειαστεί για να ολοκληρωθεί η νέα του σύνδεση. Λίγο ψάξιμο στα διάφορα forum και μερικές ερωτήσεις στη γειτονιά μπορούν να σας γλιτώσουν από δύσκολες καταστάσεις, καθώς τα δεδομένα διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή.
Επίσης, σημαντικό είναι να προσέχει κανείς όχι μόνο τις ονομαστικές τιμές των συνδέσεων, αλλά κυρίως τη φήμη του παρόχου, ειδικά σε θέματα ποιότητας υπηρεσιών και εξυπηρέτησης. Η διαφορά μεταξύ 10 Μbps και 24 Μbps δεν είναι τόσο σημαντική για τον μέσο χρήστη όσο η γρήγορη εγκατάσταση των υπηρεσιών, η αδιάλειπτη λειτουργία, η αξιοπιστία και η σταθερότητα. Μπορεί ένας πάροχος να είναι φαινομενικά λίγο πιο ακριβός, στην πραγματικότητα όμως να προσφέρει τόσο καλύτερες υπηρεσίες που να αξίζει τη διάφορα και με το παραπάνω.

tanea

© 2008, Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του ekatanalotis.gr.

Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.