Φθηνά αεροπορικά εισιτήρια

Φθηνά αεροπορικά εισιτήρια

Κύριε διευθυντά

Σήμερα είναι πολύ έντονες οι ανταγωνιστικές πιέσεις που κλυδωνίζουν την αγορά των αερομεταφορών. Επιχειρήσεις όπως η Virgin-Express, η Easy-Jet, η Ryan-Air, η Air One, η Debonair και πολλές άλλες συνεχώς αναπτύσσονται στην αγορά χαμηλού ναύλου.

Πώς, όμως, αυτές οι εταιρείες καταφέρνουν να προσφέρουν τόσο φθηνά αεροπορικά εισιτήρια; Η απάντηση έγκειται στη στρατηγική ηγεσία κόστους (cost leadership strategy) που ακολουθούνε. Ως βασικό ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα είναι η χαμηλή τιμή. Οι παραπάνω εταιρείες προσπαθούν να περικόψουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις δαπάνες σε κάθε στάδιο της παραγωγικής τους αλυσίδας. Ας δούμε μερικές από αυτές:

Ολες οι παραπάνω χαμηλόκοστες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν μόνο ένα συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών. Ετσι ελαχιστοποιούν το κόστος συντήρησης, ενώ συγχρόνως πετυχαίνουν καλύτερες τιμές λόγω της μαζικής αγοράς των αεροσκαφών από τις προμηθεύτριες εταιρείες. Τα σκάφη αυτά είναι συνήθως Boeing 737, τα οποία είναι πιο οικονομικά από πλευράς κατανάλωσης καυσίμων!

Πετάνε μόνο μέσω περιφερειακών αεροδρομίων, πληρώνοντας έτσι χαμηλότερους φόρους αεροδρομίου (διότι δεν επιβάλλουν όλα τα αεροδρόμια ίδιους φόρους). Οι προορισμοί των αεροσκαφών μάλιστα είναι αυστηρά περιορισμένοι.

Οι συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να κρατάνε όσο το δυνατόν περισσότερο τα αεροπλάνα στον αέρα, εξυπηρετώντας έτσι συνεχώς επιβάτες και να μειώνουν τους νεκρούς χρόνους εργασίας.

Ταξιδεύοντας μέσω περιφερειακών αεροδρομίων πετυχαίνουν να μην υπάρχουν μεγάλες αναμονές προσγείωσης και απογείωσης. Πολλές εταιρείες, μάλιστα, έχουν διαφορετικούς χώρους αποσκευών για τους επιβάτες που αποβιβάζονται και για τους επιβάτες που επιβιβάζονται, έτσι ώστε να φορτώνονται και να ξεφορτώνονται αμφίδρομα, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο τον χρόνο παραμονής του αεροπλάνου στο αεροδρόμιο. Ετσι ελαχιστοποιούν το αντίστοιχο ποσό parking που καταβάλλουν στα αεροδρόμια.

Ως γνωστόν, δεν προσφέρουν φαγητό ή άλλες επιπρόσθετες περιττές πολυτέλειες στους επιβάτες, εξοικονομώντας έτσι χρήματα από τις προμήθειες, την αποθήκευση και συντήρηση των τροφίμων. Αρκούνται στην απλή μεταφορά των επιβατών δίχως να παρέχουν πολυτελείς υπηρεσίες.

Επιπλέον, αυτό έχει ως συνέπεια να ελαχιστοποιείται το προσωπικό καμπίνας. Υπάρχουν δηλαδή ελάχιστοι αεροσυνοδοί. Εν γένει, καταφέρνουν να απασχολούν πολύ λίγους εργαζόμενους. Ακόμη και τα call-center των εταιρειών είναι μαγνητοφωνημένες οδηγίες!

Ακόμη, οι κρατήσεις των πτήσεων γίνονται τις περισσότερες φορές αποκλειστικά μέσω του αυτόματου συστήματος κρατήσεων στο Ιnternet. Οι εταιρείες δεν συνεργάζονται με ταξιδιωτικούς πράκτορες και εισιτήρια δεν εκδίδονται, αντ’ αυτού παρέχεται κάποιος ηλεκτρονικός κωδικός κράτησης που έρχεται ανέξοδα στον πελάτη μέσω e-mail.

Επιπρόσθετα, οι δαπάνες τους σε διαφημίσεις, έρευνα και ανάπτυξη, παρεχόμενες υπηρεσίες μετά την πώληση είναι σχεδόν μηδαμινές.

Επίσης, τα περιθώρια κέρδους τους είναι πολύ χαμηλά, κερδίζουν όμως από την κατοχή μεγάλου μεριδίου αγοράς (κέρδος εν τη καταναλώσει!). Οι εταιρείες αυτές βασίζουν την κερδοφορία τους στην τέλεια ελαστικότητα των τιμών που υπάρχει στον κλάδο των αερομεταφορών. Δηλαδή, όσο μειώνονται οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων τόσο περισσότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν!

Τέλος, μια πολύ σημαντική διευκρίνιση! Οι τιμές μόνο όταν κλείνονται (και προπληρώνονται) πολύ νωρίς, γίνονται εξαιρετικά χαμηλές. Αυτό αφενός μεν βοηθά τις εταιρείες να κάνουν καλύτερο προγραμματισμό, αφετέρου δε να αποκτήσουν οικονομική ευρωστία. Αυτοί είναι κάποιοι από τους λόγους για τους οποίους πολλοί αναρωτιούνται πώς καταφέρνουν ορισμένες εταιρείες να προσφέρουν τόσο φθηνά αεροπορικά εισιτήρια. Δεδομένου όμως του γεγονότος ότι η αγορά συνεχώς κορεννύει από τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, οι ειδικοί πιστεύουν ότι ίσως υποχρεωθούν στο μέλλον οι εν λόγω εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές και τελικά να περιοριστούν σε τρεις ή τέσσερις βασικές χαμηλόκοστες εταιρείες…

Μπουτατος Χρηστος

Φοιτητής

© 2008, Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του ekatanalotis.gr.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.