Κερδίστε χρήματα με ένα κλικ

Ξεκίνησαν να λειτουργούν και στην Ελλάδα τα πρώτα sites «ομαδικών αγορών»

Του Κωστα Δεληγιαννη

Yπάρχει κανείς που θα του κακοφαινόταν εάν αγόραζε τα εισιτήρια μιας συναυλίας με έκπτωση 50% ή εάν απολάμβανε το πλήρες μενού σε κάποιο εστιατόριο πληρώνοντας μόλις το 60% της κανονικής τιμής;

Στην πραγματικότητα, τέτοιες ευκαιρίες απέχουν λίγα… κλικ από τον υπολογιστή μας, αφού τον τελευταίο μήνα ξεκίνησαν να λειτουργούν και στην Ελλάδα τα πρώτα sites «ομαδικών αγορών» που παρέχουν στους χρήστες τους οικονομικότερες χρεώσεις σε μία μεγάλη γκάμα επιχειρήσεων, πλυντήρια αυτοκινήτων, κομμωτήρια, παιδότοπους, κινηματογράφους ή θέατρα.

Ο λόγος για τα Groupon, Tsoonami, GoldenDeals και LiveMyCity, sites που «ανεβάζουν» στο Διαδίκτυο ελκυστικές προσφορές από καταστήματα –με εκπτώσεις που κυμαίνονται από 40% έως και 90%– οι οποίες ενεργοποιούνται υπό την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστεί ένας ελάχιστος αριθμός πελατών. Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε ένα από τα παραπάνω sites αναρτάται η «προσφορά της ημέρας», μία υπηρεσία, δηλαδή, σε εξαιρετικά μειωμένη τιμή.

Κριτήριο για να υλοποιηθεί η εκάστοτε προσφορά είναι να συγκεντρωθεί ο απαραίτητος αριθμός αγοραστών έως τη στιγμή που αυτή θα «κατέβει» από το site – κάτι που τις καθημερινές γίνεται έπειτα από ένα 24ωρο. Eτσι, όποιος ενδιαφερθεί, δηλώνει συμμετοχή και το αντίστοιχο ποσό δεσμεύεται από την πιστωτική του κάρτα ώστε, αν συγκεντρωθεί το μίνιμουμ αγοραστών, να ενεργοποιηθεί η προσφορά. «Σε αντίθετη περίπτωση, η συμφωνία ακυρώνεται χωρίς καμία χρέωση για τους υποψήφιους πελάτες», σημειώνει στην «Κ» ο κ. Θοδωρής Ποτούρογλου από το GoldenDeals.

«Η ιδέα βασίζεται στις δυνατότητες που προσφέρει η συλλογική αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και η κοινωνική δικτύωση στο Iντερνετ αποτελεί το ιδανικό μέσο γι’ αυτόν τον σκοπό», λέει στην «Κ» ο κ. Ηλίας Χατζής, ιδρυτής του tsoonami, «αφού στην πράξη κάθε προσφορά διαδίδεται από χρήστη σε χρήστη μέσω mail, του Facebook ή των blogs». Aλλωστε, η λογική των «ομαδικών αγορών» χρησιμοποιείται με επιτυχία εδώ και αρκετούς μήνες στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, το αμερικανικό Groupon, πρωτεργάτης στο «group buying», λειτουργεί ήδη σε 50 πόλεις των ΗΠΑ και 60 ευρωπαϊκές (ανάμεσά τους και στην Ελλάδα με το groupon. gr), με 6 εκατομμύρια εγγεγραμμένα μέλη. Με αποτέλεσμα, όπως εκτιμούν ειδικοί, η αξία του εν λόγω site να ξεπερνάει σήμερα το 1 δισ. δολάρια, παρ’ όλο που έκανε την εμφάνισή του μόλις τον Νοέμβριο του 2008.

Μεγάλη απήχηση

Παρ’ ότι οι αντίστοιχες ελληνικές ιντερνετικές πλατφόρμες μετρούν λίγες εβδομάδες «ζωής» για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, η απήχηση των καταναλωτών στη χώρα μας είναι ενθαρρυντική: «Oι 19 προσφορές που έχουμε κάνει μέχρι σήμερα μεταφράζονται ήδη σε 9.500 αγορές», σημειώνει ο κ. Ποτούρογλου. Εκτός από τον προφανή λόγο που συνιστούν οι σημαντικές εκπτώσεις, όπως προσθέτει ο ιδρυτής του tsoonami, «οι ομαδικές αγορές αποτελούν επίσης μία ευκαιρία για όλους μας ώστε να αυξήσουμε τις επιλογές για ψυχαγωγία και προσωπική περιποίηση, αλλά και να δοκιμάσουμε υπηρεσίες που, μάλλον θα θεωρούσαμε πλέον “πολυτέλεια”».

Την ίδια ανταπόκριση βλέπουν να έχει η διαδικασία των προσφορών και στις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται: «Σε κάποιες περιπτώσεις, μία αγορά μπορεί να μεταφράζεται σε κέρδος ακόμη και μετά την έκπτωση, αφού γίνεται σε μαζική κλίμακα», προσθέτει ο κ. Χατζής. Ακόμη όμως κι αν ο καταστηματάρχης επιλέξει μία τόσο χαμηλή τιμή ώστε να καλύψει απλώς τα λειτουργικά του έξοδα, οι συγκεκριμένες πλατφόρμες παρέχουν ένα νέο τρόπο στοχευμένης διαφήμισης – «από τη στιγμή που κάθε χρήστης θα θελήσει να διαδώσει μία προσφορά ώστε αυτή να ενεργοποιηθεί ή θα μοιραστεί με τους “φίλους” του τις θετικές εντυπώσεις που του άφησε κάποιο μαγαζί», τονίζει ο κ. Ποτούρογλου.

Σύγκριση τιμών

«Η αλήθεια είναι πως εφαρμογές όπως το tsoonami χρωστούν εν μέρει την απήχησή τους στο γεγονός ότι ολοένα και περισσότεροι Eλληνες βλέπουν το Διαδίκτυο σαν ένα μέσο που μπορεί να τους εξασφαλίσει και σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων», τονίζει στην «Κ» ο κ. Ηλίας Χατζής, ιδρυτής του site tsoonami. Aλλωστε, τα τελευταία χρόνια κερδίζουν συνεχώς δημοφιλία και στη χώρα μας μηχανές αναζήτησης οι οποίες εντοπίζουν τις πιο συμφέρουσες τιμές. Eτσι, αν ψάχνετε για γκάτζετ και ηλεκτρικές συσκευές –αλλά και είδη γραφείου ή ρούχα– τα «ψαχτήρια» skroutz. gr, bestprice. gr, tzampaman. gr και ePrice. gr θα βρουν σε ποια online καταστήματα αυτά διατίθενται. Επίσης, τα sites lostinmarket. gr, emallers περιλαμβάνουν κι άλλες κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών, όπως ενοικιάσεις αυτοκινήτων ή «πακέτα» κινητής τηλεφωνίας.

Αν πάλι σχεδιάζετε να ταξιδέψετε, το trivago. gr, το booking. com, το hotels. com ή το hotels4u. gr θα σας βοηθήσουν να κάνετε μία έρευνα αγοράς για τα φθηνότερα ξενοδοχεία. Από την άλλη, το skyscanner έχει πρόσβαση στις βάσεις δεδομένων περισσοτέρων από 600 αεροπορικών εταιρειών, για να σας βρει το εισιτήριο με την πιο συμφέρουσα τιμή. Oπως κάνουν και τα airtickets. gr και pamediakopes. gr, τα οποία παράλληλα μπορούν να σας βοηθήσουν να επιλέξετε φθηνά καταλύματα ή οικονομικά τουριστικά πακέτα.

http://www.groupon.gr/

http://www.tsoonami.gr/

http://www.goldendeals.gr/

http://www.livemycity.gr/

Πηγή:

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_2_04/07/2010_406643

© 2010, Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του ekatanalotis.gr.

Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.