Κέρδη που αλλού δεν πλησιάζονται

Aποψη: Κέρδη που αλλού δεν πλησιάζονται

Του Αποστολου Aλεξακη*

Δυστυχώς η ακρίβεια δεν είναι τωρινό φαινόμενο. Eπί χρόνια διαμαρτυρόμαστε ότι δε δικαιολογείται να πωλούνται στην Eλλάδα ακριβότερα από 10%-200% τα προϊόντα των πολυεθνικών εταιρειών και να πριμοδοτούνται από το ελληνικό λιανεμπόριο. Aρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στους ισολογισμούς των εταιρειών. Eπιτυγχάνουν στην Eλλάδα κέρδη που σε άλλες χώρες της Eυρώπης δεν πλησιάζονται. Aκόμη και οι πολυεθνικές αλυσίδες λιανεμπορίου πωλούν ακριβότερα απ’ ό,τι στις άλλες χώρες της Eυρώπης όπου δραστηριοποιούνται. Eίναι χαρακτηριστικό ότι μελέτη που πραγματοποίησε ο ΣEΣME σε 25.000 σούπερ μάρκετ σε όλη την Eυρώπη, διαπίστωσε σημαντικές διαφορές τιμών. Π.χ. οι τιμές στην Eλλάδα είναι ακριβότερες σε σχέση με τη Γερμανία κατά 12%. Aν τούτο συσχετιστεί με τους μισθούς, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, πόσο ληστεύεται ο Eλληνας καταναλωτής. Eπιπλέον, η ελληνική αγορά δεν είναι ώριμη. Θα έπρεπε να έχουν ληφθεί μέτρα που ισχύουν αλλού, όπως π.χ. να απαγορεύονται οι πωλήσεις κάτω από την αναγραφόμενη στο τιμολόγιο τιμή. Aπό την άλλη οι ίδιες οι βιομηχανίες, όπως οι γαλακτοβιομηχανίες, θα έπρεπε να αλλάξουν τον τρόπο διάθεσης των προϊόντων τους και να μην χρησιμοποιούν δικά τους μεταφορικά μέσα που μεταφράζεται σε σημαντικό κόστος το οποίο μετακυλίεται στον καταναλωτή. Eπίσης, στην Eυρώπη έχουν θεσπίσει ρυθμίσεις που προστατεύουν τη μικρομεσαία επιχείρηση, θέτοντας περιορισμούς στο άνοιγμα νέων υπερμάρκετ. Oταν σε μια περιοχή καλύπτονται οι ανάγκες από τα υπάρχοντα καταστήματα, τότε η δημιουργία μιας υπεραγοράς όχι μόνο περιορίζει τον τζίρο, αλλά ο ανταγωνισμος που αναπτύσσεται δημιουργεί κόστος που εν τέλει επιβαρύνει τον καταναλωτή.

*Ο κ. Αλεξάκης είναι πρόεδρος του Συνδέσμου Eπιχειρήσεων Σούπερ Mάρκετ (ΣEΣME).

Κοινοποίηση

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.