Τα εννέα μέτρα για την αγορά

ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ που αναμένεται να ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες ο υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας περιλαμβάνονται:
1 Η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων και από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Το μέτρο αυτό είχε προταθεί και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στο πόρισμά της για την αγορά καυσίμων στην Ελλάδα, αλλά η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης το είχε απορρίψει. Σήμερα η πρόταση αυτή επανέρχεται, καθώς η εμπειρία από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δείχνει ότι η είσοδος και των σούπερ μάρκετ στην αγορά καυσίμων είχε ως αποτέλεσμα την πτώση των τιμών. Πάντως στο μέτρο αυτό αντιδρούν οι πρατηριούχοι.
2 Η κατάργηση των περιορισμών που υπάρχουν σήμερα στην πώληση προψημένου ψωμιού από τα σούπερ μάρκετ. Ήδη η κυβέρνηση έχει ψηφίσει νομοσχέδιο το οποίο περιορίζει την πώληση προψημένου ψωμιού (bake- off) από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Το νομοσχέδιο τέθηκε σε ισχύ από τις αρχές του χρόνου και για την κατάργησή του έχουν προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι εκπρόσωποι των βιομηχάνων άρτου. Πάντως το ενδεχόμενο αυτό βρίσκει αντίθετους τους εκπρόσωπους των αρτοποιών.
3 Τη λειτουργία στο Ίντερνετ μίνι παρατηρητηρίου των τιμών σε σούπερ μάρκετ, σε μια προσπάθεια του υπουργείου να πάρει τη μορφή «μαύρης λίστας» για όσους προχωρούν σε μεγάλες ανατιμήσεις. Πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να δίνει στη δημοσιότητα κάθε 3 ημέρες τις τιμές σε 50-100 βασικά προϊόντα τα οποία θα αποτελούν το καλάθι της νοικοκυράς, όπως τις κατέγραψαν οι υπηρεσίες του σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ της χώρας. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, το μέτρο αυτό δεν προσκρούει στις δεσμεύσεις «περί προσωπικών δεδομένων». Το μίνι παρατηρητήριο αναμένεται να λειτουργήσει άμεσα.
4Κατάργηση του τέλους που πληρώνουν τα πρατήρια των εθνικών οδών στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας. Σήμερα οι πρατηριούχοι των εθνικών οδών πληρώνουν ένα τέλος που κυμαίνεται από 5 έως 7,5% επί του τζίρου τους, με αποτέλεσμα να το μετακυλίουν στις λιανικές τιμές των καυσίμων. Παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης εκτιμούν ότι το τέλος αυτό θα μπορούσε να καταργηθεί ή να μειωθεί σημαντικά, ώστε να μην υπάρχει κανένα άλλοθι για αυξήσεις.
5 Κατάργηση του «β΄ χονδρεμπορικού κέρδους» στην αγορά των οπωροκηπευτικών. Επιτήδειοι στο χονδρεμπόριο πραγματοποιούν διαδοχικές πωλήσεις των προϊόντων, με αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά η τιμή τους μέχρι να φθάσει στη λιανική. Εκτιμάται ότι το μέτρο αυτό θα μειώσει σημαντικά τις τιμές των φρούτων και των λαχανικών.
6 Πάταξη του παρεμπορίου έξω από την Κεντρική Αγορά του Ρέντη, αλλά και του φαινομένου των «ελληνοποιήσεων» αγροτικών προϊόντων. 7 Εντατικοποίηση των ελέγχων για άδειες-μαϊμού στις λαϊκές αγορές. Η μέχρι σήμερα εμπειρία δείχνει ότι δεν λειτουργεί σωστά ο ανταγωνισμός εξαιτίας ψευτοπαραγωγων που δημιουργούν ψευδή εικόνα για τις τιμές των προϊόντων.
8 Ενίσχυση των καταναλωτικών οργανώσεων, ώστε να αναλάβουν δράση και να οργανώσουν ακόμη και μποϊκοτάζ στην αγορά προϊόντων στα οποία αυξάνονται αναίτια οι τιμές.
9Τηλεοπτική εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης καταναλωτών.

Κοινοποίηση

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.