Στροφή στους φορητούς

«Ανάσα» 50 εκατ. ευρώ από τα λάπτοπ των μαθητών
Με την επιδότηση θα πουληθούν 110.000 συσκευές
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 21 Αυγούστου 2009

Τονωτική ένεση άνω των 50 εκατ. ευρώ αναμένεται να δώσουν στον τζίρο των ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων που παράγουν και συναρμολογούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές αλλά και των αλυσίδων λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών ειδών οι επιδοτούμενες αγορές λάπτοπ από τον μαθητόκοσμο της Α΄ Γυμνασίου.

Oι εμπλεκόμενες στην αγορά αυτή επιχειρήσεις εκτιμούν ότι οι συσκευές που θα πωληθούν στα πλαίσια του προγράμματος θα ξεπεράσουν τις 110.000 και παίρνουν από τώρα τα μέτρα τους ώστε να είναι έτοιμες να ανταποκριθούν στη μεγάλη ζήτηση που αναμένεται να εκδηλωθεί.
Επισημαίνεται ότι αμέσως μετά την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου, δικαιούχοι μαθητές της πρώτης τάξης όλων των γυμνασίων της χώρας θα πάρουν στα χέρια τους επιταγή αξίας 450 ευρώ για την αγορά φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Ο τζίρος που αναμένεται να πραγματοποιηθεί, έρχεται να δώσει βαθιά ανάσα στις επιχειρήσεις του κλάδου, οι οποίες- όπως και οι επιχειρήσεις από άλλους κλάδους- πλήττονται από την παγκόσμια οικονομική κρίση και, φυσικά, και από τα ιδιαίτερα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας.

Πτώση των πωλήσεων

Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα της ΙDC, της διεθνούς εταιρείας αναλύσεων του κλάδου της τεχνολογίας, στο δεύτερο δύσκολο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης οι πωλήσεις σταθερών και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών στην Ελλάδα εμφάνισαν συνολικά μείωση κατά 11,1% σε σύγκριση με πέρυσι. Ειδικότερα, στο β΄ τρίμηνο του 2009 στην ελληνική αγορά πωλήθηκαν 217.121 ηλεκτρονικοί υπολογιστές, έναντι 244.181 τεμαχίων στο αντίστοιχο διάστημα του 2008.
Στην πρώτη πεντάδα βρίσκονται οι Ηewlett Ρackard με μερίδιο αγοράς 23,9% και αύξηση πωλήσεων κατά 5,5%, Αcer με μερίδιο αγοράς 11,3% και μείωση των πωλήσεων κατά 21,4%, Τoshiba με μερίδιο 9,8% και μείωση κατά 24%, Πλαίσιο με μερίδιο αγοράς 9,5% και μείωση κατά 9,9%, και Dell με μερίδιο αγοράς 6,7% και μείωση κατά 3,3%. Ακολουθούν η Αsus με μερίδιο αγοράς 5,6% και αύξηση πωλήσεων κατά 209,0%, η LG Εlectronics με μερίδιο αγοράς 3,7% και αύξηση πωλήσεων κατά 175,2%, η Sony με μερίδιο αγοράς 3,6% και μείωση πωλήσεων κατά 19,0%, η Lenovo με μερίδιο αγοράς 3,6% και μείωση πωλήσεων κατά 13,8%, και το e-shop με μερίδιο αγοράς 3,6% και αύξηση πωλήσεων κατά 1,8%.

Στροφή στους φορητούς

Αναφορικά με τις κατηγορίες προϊόντων, οι σταθεροί ηλεκτρονικοί υπολογιστές εμφανίζουν μείωση κατά 29,8%. Στο β΄ τρίμηνο του 2009, σύμφωνα με την ΙDC, στην Ελλάδα συνολικά πουλήθηκαν 75.555 τεμάχια σταθερών ηλεκτρονικών υπολογιστών, έναντι 107.684 τεμαχίων στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Κατά την ίδια χρονική περίοδο πουλήθηκαν συνολικά 141.566 φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, έναντι 136.497 τεμαχίων στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας άνοδο κατά 3,7%.
Στους φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές την πρώτη πεντάδα απαρτίζουν οι Ηewlett Ρackard με μερίδιο αγοράς 27,5%, Αcer με μερίδιο 16,6%, Τoshiba με 15,1%, Αsus με 8% και Dell με 6,8%, και ακολουθούν η LG Εlectronics με μερίδιο αγοράς 5,7%, η Sony με 5,5%, η Lenovo με 3,8%, το Πλαίσιο με 3,7% και η Fujitsu με 1,6%.

Προετοιμάζονται για τη μάχη

Λόγω της αναμενόμενης μεγάλης ζήτησης όλες οι επιχειρήσεις- παραγωγής και λιανικής πώλησης- προετοιμάζονται από τώρα, τόσο σε επίπεδο εμπορικής πολιτικής όσο και σε επίπεδο επάρκειας των μοντέλων που εκτιμάται ότι θα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Η Πλαίσιο Computers, για παράδειγμα, δηλώνει έτοιμη για τη μάχη της διανομής της πίτας των 50 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, στηριζόμενη στο νέο κέντρο διανομής και συναρμολόγησης, είναι σε θέση να ικανοποιεί 2.500 παραγγελίες την ημέρα.

ΣΤΟ Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟ

του 2009 οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών εμφάνισαν συνολικά μείωση 11,1% σε σχέση με πέρυσι

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4532358&ct=3

©2008 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη A.E

Κοινοποίηση

More From Author

+ There are no comments

Add yours

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.