Οι τιμές καθορίζουν τις διατροφικές συνήθειες

Της Ιφιγενειας Διαμαντη

Ενδείξεις επιστροφής σε κοντινά στη μεσογειακή διατροφή πρότυπα, μεγαλύτερη περίσκεψη σε ό,τι αφορά κάθε ευρώ που ξοδεύεται με αναζήτηση του φθηνότερου σούπερ μάρκετ, αλλά και άγνοια ύπαρξης του Παρατηρητηρίου Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης δείχνει να διέπει τους καταναλωτές ένεκα κρίσης, σύμφωνα με έρευνα που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).

Δεκαεπτά μονάδες (από 2,6% το 2006 σε 19,9% το 2011) ανέβηκε η οικονομική κατάσταση στις απαντήσεις των καταναλωτών ως αιτία αλλαγής των διατροφικών τους συνηθειών, με την υγεία να εξακολουθεί να κρατάει τα σκήπτρα (41,74% και 41,76% αντίστοιχα). Παράλληλα, η ακρίβεια παραμένει το σημαντικότερο πρόβλημα σε ποσοστό 44,16%.

Από τα 1.260 άτομα που συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο μέσα στον περασμένο Σεπτέμβριο, το 50% εξακολουθεί να μην τρώει σε φαστ φουντ, ενώ αυξήθηκε κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες, από 21,23% το 2006 σε 25,28% το 2011, ο αριθμός εκείνων που τρώνε μόνο στο σπίτι. Επιπλέον, μειώθηκε κατά περίπου 7 μονάδες (από 35,04% το 2006, σε 28,32% το 2011) το ποσοστό εκείνων που τρώνε από 2 έως 4 φορές την εβδομάδα εκτός σπιτιού, απόρροια της οικονομικής κρίσης. Στο πλαίσιο αυτό, 9 στους 10 άλλαξαν τις αγοραστικές τους συνήθειες και 1 στους 4 αγοράζει μόνο τα απαραίτητα. Παρόλο που πλέον τηρούν τη λίστα με τα ψώνια που έχουν ετοιμάσει από το σπίτι, εντούτοις, το 40% δεν μπορεί να αποφύγει να προσθέσει στο καλάθι και προϊόντα που δεν χρειάζεται. Ενθαρρυντική είναι, ωστόσο, η ένδειξη ότι το 26,69% κάνει έρευνα σε άλλα σούπερ μάρκετ ώστε να βρει το ίδιο προϊόν σε χαμηλότερη τιμή και ένα 26,31% στράφηκε στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σε ό,τι αφορά το είδος της διατροφής, μειώνεται η κατανάλωση χοιρινού, αναψυκτικών, τηγανητής πατάτας που έχει περιοριστεί σε μια φορά την εβδομάδα, ενώ αυξάνεται η κατανάλωση γάλακτος, ψωμιού, φρούτων και λαχανικών, που γίνεται σχεδόν καθημερινά. Τα τυροκομικά και τα όσπρια καταναλώνονται μερικές φορές την εβδομάδα, το κόκκινο κρέας, οι τηγανητές πατάτες, τα αναψυκτικά και το ψάρι μια φορά την εβδομάδα, ενώ το αρνί και το κατσίκι μια φορά τον μήνα.

Πηγή: Εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

© 2011, Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του ekatanalotis.gr.

Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.