Τα τέλη κυκλοφορίας

Πηγή: kathimerini
Ημερμομηνία καταχώρησης: Sep 4 2008 at 10:13:49 AM

Τα τέλη κυκλοφορίας

Κύριε Διευθυντά

Τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα ευνοούν (σκανδαλωδώς) τα μεγάλου κυβισμού υπερπολυτελή και ενεργοβόρα αυτοκίνητα.

Ενώ η κλίμακα στις μικρές κατηγορίες διπλασιάζει τα τέλη κάθε 200 με 300 κυβικά, αφήνει τα μεγάλα ασύδοτα. Είτε 2.500 είτε 6.000 κυβικά, πληρώνουν τον ίδιο φόρο!

Ολα τα αυτοκίνητα άνω των 2.358 κυβικών εκατοστών βρίσκονται στην ίδια κλίμακα, η οποία δεν έχει πλαφόν. Δηλαδή μία Bentley των 6.761 κυβικών ή ένα Hummer των 5.9 λίτρων πληρώνουν 483 ευρώ –μόλις εκατό πάνω από τα δίλιτρα.

Προφανώς, όταν θεσπίστηκαν αυτές οι κλίμακες, να μην υπήρχε «φορολογητέα ύλη» σε τόσο υψηλές κατηγορίες. Τώρα όμως οι στατιστικές δείχνουν ότι είναι χιλιάδες τα οχήματα άνω των 3.000 κυβικών.

Αντί ο κ. Αλογοσκούφης να αυξήσει τα τέλη των μικρομεσαίων, προτείνω να επιβάλει βαρύτερη φορολογία στα μεγάλα κυβικά. Oποιος καταβάλλει τιμή αγοράς 100-180.000 ευρώ –δηλαδή δεκαπλάσια από ό,τι για ένα μεσαίο οικογενειακό– δεν θα δυσκολευτεί να πληρώνει δεκαπλάσια τέλη.

Θα ήταν μία φορολογία πιο δίκαια και –επίσης– πιο οικολογική.

Νικος Δημου
Συγγραφέας
Ψυχικό

© 2008, Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του ekatanalotis.gr.

Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.