Κρίση; Άγνωστη λέξη για την Google
Ο διαδικτυακός κολοσσός αντιστέκεται σθεναρά στην οικονομική κρίση, ανεβάζοντας την αξία του κατά 25% μέσα σ’ ένα χρόνο και κερδίζοντας τον τίτλο του «πιο κερδισμένου» στη λίστα Interbrand top 100.
Ακόμα και αν δεν πιστεύετε ότι υπάρχουν εταιρείες που είναι ανθεκτικές στην οικονομική κρίση, αναζητήστε τις -που αλλού;- στο Google…
H εταιρεία διαδικτυακής αναζήτησης κατόρθωσε να είναι η πιο κερδισμένη μεταξύ των πιο ισχυρών στη λίστα Ιnterbrand top 100. Την ίδια στιγμή, και χωρίς να αποτελεί έκπληξη, τράπεζες και εταιρείες οικονομικής υποστήριξης ήταν τα τέσσερα brand μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων χαμένων της λίστας.
Η αξία του επενδυτικού οίκου UBS έπεσε στα 4,37 δισ. δολάρια από 8,74 δισ. που είχε εκτιμηθεί ένα χρόνο πριν. Την ίδια στιγμή, οι Citi, Morgan Stanley, Αmerican Express και HSBC εμφάνισαν διψήφια ποσοστά υποχώρησης όπως ακριβώς οι JP Morgan και η Goldman Sachs.
H Google παράλληλα με την άνοδο του ευρύτερου τεχνολογικού τομέα και εταιρειών όπως η Amazon, η Research In Motion και η Apple σημείωσε άνοδο της τάξης του 25% τους τελευταίους 12 μήνες, με την αξία της να αποτιμάται στα 31,98 δισ. δολάρια.
Οι εταιρείες ρούχων Ζara και H&M είδαν επίσης διψήφια νούμερα αύξησης παρά την κρίση και μάλιστα επαινέθηκαν από την Interbrand διότι προσφέρουν «προσιτή ευχαρίστηση σε χαλεπούς καιρούς». Φίρμες, μάλιστα όπως η Ferrari τα πήγαν εξίσου καλά.
«Αθάνατα» brands
Τα πέντε κορυφαία brands το 2009 δεν άλλαξαν συγκριτικά με το 2008. Η Coca-Cola βρέθηκε και πάλι στην κορυφή με αξία 68,73 δισ. δολάρια –σημειώνοντας μάλιστα άνοδο 3%– ακολουθούμενη από την IBM, την Μicrosoft, την General Electric και την φινλανδική εταιρεία κατασκευής κινητών, Nokia.
Επιπλέον, η κρίση δεν φάνηκε να σταματά την όρεξη των καταναλωτών που συνέχισαν να επιλέγουν τα γνωστά ταχυφαγεία Μc Donald’s. Aκολουθούν τα KFC, Burger King και η Pizza Hut που σημείωσαν άνοδο στη φετινή λίστα. Σημειώνεται, τέλος, ότι η Harley Davidson υποχώρησε 23 θέσεις και έχασε το 43% της αξίας της. Φαίνεται, σύμφωνα με λεγόμενα των ερευνητών της Interbrand, ότι η «φύση» του ανδρισμού στη σύγχρονη κοινωνία δεν εκφράζεται από μεγάλες και θορυβώδεις μηχανές που μολύνουν το περιβάλλον…
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από guardian.co.uk
http://www.guardian.co.uk/business/2009/sep/18/google-tops-global-brands-value