e-μεγάλη κοροϊδία
e-μεγάλη κοροϊδία
Χιλιάδες πολίτες μένουν χωρίς τηλέφωνο, ψάχνοντας για γρήγορο Ίντερνετ- φθηνά τηλεφωνήματα
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος delez@dolnet.gr
«Είναι η πολλοστή φορά που μένω με νεκρό τηλέφωνο, για πάνω από τρεις μέρες. Έπειτα από ώρες αναμονής στη γραμμή ταλαιπωρίας της εταιρείας σας, άκουσα από την υπάλληλό σας την κλασική δικαιολογία ότι “φταίει ο ΟΤΕ”. Της εξηγώ ότι η εταιρεία σαςτουλάχιστον θεωρητικά- έχει δικό της δίκτυο οπτικών ινών και δεν μπορεί όλα τα προβλήματα να τα φορτώνει στον ΟΤΕ.
Όμως, εκείνη επέμενε: “Ξέρετε, το δίκτυο ανήκει στον ΟΤΕ, μέχρι το κουτί κάτω από το σπίτι σας. Από εκεί και μετά, μέχρι την πρίζα του τηλεφώνου σας, είναι δίκτυο της εταιρείας μας”…».
Με τα λόγια αυτά, που προδίδουν οργή και αγανάκτηση, ο κ. Δημ. Χρηστάκης από την Αθήνα αρχίζει την επιστολή διαμαρτυρίας του προς τον εναλλακτικό τηλεπικοινωνιακό πάροχο, ο οποίος ενώ του υποσχέθηκε περισσότερες, καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες, τώρα τον αφήνει για άλλη μία φορά στα κρύα του λουτρού.
Στη θέση του κ. Χρηστάκη βρίσκονται χιλιάδες συνδρομητές, οι οποίοι στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν μια γρήγορη και οικονομική σύνδεση Ίντερνετ και φθηνότερα τηλεφωνήματα, έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με ανυπέρβλητα εμπόδια. Όπως οι ίδιοι ομολογούν, πέφτουν συχνά θύματα του πολέμου που μαίνεται ανάμεσα στον ΟΤΕ και τους ιδιωτικούς εναλλακτικούς παρόχους!
Μόνο οι καταγγελίες των συνδρομητών που έφτασαν ώς τα γραφεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) πέρυσι, έσπασαν κάθε ρεκόρ, ξεπερνώντας τις 11.000! Άλλες περίπου 3.500 ήταν οι καταγγελίες που έφτασαν και στην καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ.
Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις
Σε όλες τις καταγγελίες αναφέρονται, λίγο- πολύ, τα ίδια πράγματα. Τα σημαντικότερα προβλήματα που αναδείχθηκαν από τις περσινές καταγγελίες στην ΕΕΤΤ, αφορούν τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ενεργοποίηση των υπηρεσιών και την αποκατάσταση των βλαβών, την ελλιπή ενημέρωση των συνδρομητών όσον αφορά τον ακριβή χρόνο μεταπήδησή τους από τον ΟΤΕ στις άλλες εταιρείες και την αυθαίρετη ενεργοποίηση της υπηρεσίας προεπιλογής φορέα. Σε μεμονωμένες περιπτώσεις διαπιστώθηκαν και προβλήματα αυθαίρετης ενεργοποίησης της φορητότητας αριθμών και αδικαιολόγητα υψηλά τέλη αποσύνδεσης υπηρεσιών.
Προσφορές και εκπτώσεις
Σήμερα, οι συνδρομητές αποφασίζουν να αφήσουν τον ΟΤΕ, κάνοντας το μεγάλο άλμα προς τους εναλλακτικούς παρόχους, καθώς γίνονται δέκτες καταιγιστικών προσφορών και εκπτώσεων. Ένα συνδυασμένο πακέτο σταθερής-κινητής τηλεφωνίας και πρόσβασης στο Ίντερνετ, που πριν από λίγα χρόνια κόστιζε πάνω από 100 ευρώ τον μήνα, σήμερα προσφέρεται λιγότερο από 50 ευρώ.
Μάλιστα οι πάροχοι, για να δελεάσουν τους καταναλωτές, παρέχουν υπερ-υψηλές ταχύτητες σύνδεσης ή ακόμη και «εξωτικές» υπηρεσίες, όπως η μετάδοση κινηματογραφικών ταινιών.
Όμως, οι υποσχέσεις πολλές φορές παραμένουν στα χαρτιά και οι συνδρομητές μπαίνουν σε περιπέτειες. Τα βαριά πρόστιμα (άνω των 25 εκατ. ευρώ) που επέβαλε πέρυσι η ΕΕΤΤ στον ΟΤΕ και τους εναλλακτικούς παρόχους, δείχνουν το μέγεθος των προβλημάτων που υπάρχουν στην αγορά.
11.000 αγανακτισμένοι συνδρομητές
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 11.000
καταγγελίες συγκεντρώθηκαν πέρυσι στην ΕΕΤΤ από συνδρομητές που εξαπατήθηκαν από εναλλακτικούς παρόχους, είτε για την ποιότητα της υπηρεσίας είτε για τους όρους παροχής της.
Χιλιάδες ήταν εκείνοι που, σύμφωνα με τις καταγγελίες, δεν είχαν καν πρόσβαση τηλεφωνική, διαδικτυακή ή και τα δύο μαζί, επί εβδομάδες, αφού οι ελπίδες για διασύνδεσή τους με τα νέα δίκτυα που υποσχέθηκαν οι εναλλακτικοί πάροχοι αποδείχτηκαν σε πολλές περιπτώσεις φρούδες.
Ακόμα, αρκετοί συνδρομητές έγιναν «μπαλάκι του πινγκ-πονγκ» μεταξύ του ΟΤΕ και των εναλλακτικών, ως προς το ποιος ευθύνεται για μια βλάβη. Επίσης πολλοί πελάτες «αγανάκτησαν» από τις ώρες τηλεφωνικής αναμονής στα σχεδόν ανύπαρκτα γραφεία υποστήριξης πελατών (help desks) των εναλλακτικών παρόχων.
Οι περισσότερες καταγγελίες συνδρομητών έχουν ως αντικείμενο το ότι οι εναλλακτικοί πάροχοι δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις αιτήσεις τους, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις οι εταιρείες έστειλαν και λογαριασμούς χωρίς να υπάρξει παροχή καμιάς υπηρεσίας. Συνήθως, όταν κάποιος κάνει αίτηση να αλλάξει τηλεπικοινωνιακό πάροχο και η ενεργοποίηση αργεί αρκετά, τότε μπαίνει σε περιπέτειες. Ο συνδρομητής καλεί τη νέα εταιρεία του, η οποία του λέει «ο ΟΤΕ καθυστερεί». Ο ΟΤΕ με τη σειρά του ισχυρίζεται το αντίθετο και ο συνδρομητής, που δεν γνωρίζει πού ακριβώς είναι συνδρομητής, περιμένει στο ακουστικό του ακόμα και για τρεις μήνες! Ο συνδρομητής αγανακτεί διότι δεν μπορεί να ενημερωθεί ούτε από την εταιρεία του ούτε από τον ΟΤΕ για την «πορεία» της αίτησής του, αφού κανένας από τους δύο δεν «ευθύνεται».
«Αίτηση τον Ιούλιο – σύνδεση τον Φεβρουάριο»
«ΣΤΙΣ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ πέρσι, έκανα αίτηση σύνδεσης- φορητότητας σε άλλη εταιρεία από τον ΟΤΕ. Οι υπεύθυνοι μου είπαν ότι εντός 45 ημερών η σύνδεση θα έχει εγκατασταθεί. Για περισσότερους από τέσσερις μήνες και έπειτα από συνεχή τηλεφωνήματα και ενοχλήσεις, δεν έβρισκα καμιά ανταπόκριση. Μάλιστα, στις 30 Νοεμβρίου έφτασαν στο σημείο να μου κόψουν το τηλέφωνο, που εξυπηρετούσε τη μητέρα μου, η οποία αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας. Η σύνδεση τελικά επανήλθε μόλις πριν από μερικές μέρες και αφού πρώτα απευθύνθηκα σε τρίτη εταιρεία», καταγγέλλει ο Διονύσης Αποστολάτος (φωτογραφία).
Πόλεμος ΟΤΕ – ιδιωτικών εταιρειών για τις ευθύνες στις καθυστερήσεις
ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ πάροχοι, στην πλειονότητά τους, ισχυρίζονται ότι ευθύνεται ο ΟΤΕ, διότι καθυστερεί τις διαδικασίες και δεν παραδίδει έγκαιρα τις γραμμές. Επίσης, στο βασικό ερώτημα για την έλλειψη πληροφόρησης προς τους πελάτες τους, κατηγορούν ξανά τον ΟΤΕ, καθώς δεν τους παρέχει έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση για να την πορεία των αιτήσεων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τους εξυπηρετήσουν.
Από την πλευρά του, ο ΟΤΕ απαντά ότι είναι υπεύθυνος μόνο για την υλοποίηση πολύπλοκων τεχνικών εργασιών, να παραδίδει στον εναλλακτικό πάροχο τη γραμμή και να τον ενημερώνει σύμφωνα με τις διαδικασίες που ορίζει η ΕΕΤΤ.
Ο ΟΤΕ επισημαίνει πως όταν ένας συνδρομητής κάνει αίτηση για να μεταφέρει τη γραμμή του σε έναν εναλλακτικό πάροχο, συμβαίνουν τα εξής: ο ΟΤΕ «βλέπει» τον εναλλακτικό πάροχο και όχι απευθείας τον συνδρομητή. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι συνδρομητές θα πρέπει να απευθύνονται στον πάροχο για οποιαδήποτε πληροφορία. Ο ΟΤΕ εξετάζει και υλοποιεί τα αιτήματα όπως κατατίθενται από τους παρόχους. Δεν μπορεί να γνωρίζει τι έχει ζητηθεί από τον καταναλωτή. Καθυστέρηση μπορεί να παρατηρηθεί ανάμεσα σε οποιαδήποτε από τα παραπάνω στάδια, π.χ. είτε γιατί ο πάροχος άργησε να στείλει την αίτηση στον ΟΤΕ, είτε γιατί τα στοιχεία δεν ήταν πλήρη, είτε γιατί το αίτημα δεν ήταν τεχνικά εφικτό να υλοποιηθεί, είτε ακόμη γιατί ο πάροχος δεν έχει υποδομές στην περιοχή και πρέπει να περιμένει να κατασκευαστούν.