Μετεξεταστέα έμειναν τα τρίδυμα μοντέλα Citroën C1, Toyota Aygo και Peugeot 107 στις δοκιμές πρόσκρουσης του ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP

Απογοήτευσαν στα κρας τεστ τα τρία μοντέλα Citroën C1, Toyota Aygo και Peugeot 107.
Τα τρίδυμα μοντέλα αξιολογήθηκαν από τον ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP με τρία αστέρια όταν το άριστα είναι τα πέντε.
Πρόκειται για τρία όμοια μοντέλα σε αμάξωμα, κινητήρες κ.ά., τα οποία διαφέρουν μόνο στην εξωτερική εμφάνιση. Πριν από επτά χρόνια, το 2005, η παραπάνω τριάδα είχε αποσπάσει τέσσερα αστέρια, ενώ η τωρινή αξιολόγηση των τριών αστεριών έφερε πονοκέφαλο στους υπεύθυνους των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών. Η υποβάθμιση αυτή οφείλεται στις αυστηρότερες προδιαγραφές στα κρας τεστ του EuroNCAP, οπότε έλαβαν ένα αστέρι λιγότερο.
Να αναφερθεί ότι στις δοκιμές πρόσκρουσης και τα τρία μοντέλα έφεραν πλούσιο εξοπλισμό, πλευρικούς αερόσακους και σύστημα
ευστάθειας ESP, αλλιώς τα αποτελέσματα θα ήταν καταστροφικά.
Είναι χαρακτηριστική η φράση «αξιωματούχου» του EuroNCAP: «Πολλές εταιρείες κατάφεραν με τα νέα μοντέλα τους να προσαρμοστούν στις αυστηρές προδιαγραφές που έχει θέσει ο ευρωπαϊκός οργανισμός. Oμως υπάρχουν ορισμένοι
κατασκευαστές που συνεχίζουν να διαθέτουν στην αγορά δημοφιλή μοντέλα χωρίς να έχουν προβεί στις
απαραίτητες αναβαθμίσεις στον τομέα της ασφάλειας». Οι κύριες αιτίες που το Toyota Aygo, το Citroën
C1 και το Peugeot 107 (και τα τρία μοντέλα κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο) πήραν τόσο χαμηλή
βαθμολογία ήταν, σύμφωνα με τον EuroNCAP, η έλλειψη πλευρικών αερόσακων και του συστήματος
ηλεκτρονικής ευστάθειας από τον βασικό εξοπλισμό τους.
Πάντως στις επιμέρους κατηγορίες τα τρία μοντέλα δεν τα πήγαν και τόσο άσχημα: στην κατηγορία προστασίας ενήλικων επιβατών η βαθμολογία ανήλθε στο 68%, ενώ στην κατηγορία προστασίας παιδιών στο 73%. Σχετικά καλή ήταν η βαθμολογία στην κατηγορία προστασίας πεζών, στην οποία έπιασαν 53%.
Οι κατασκευαστές των συγκεκριμένων μοντέλων απάντησαν αμέσως και δήλωσαν ότι από τον Ιούλιο του 2013 η τριάδα θα περιλαμβάνει αερόσακους κεφαλής, σύστημα ευστάθειας, ηχητική προειδοποίηση για τη ζώνη ασφαλείας του συνοδηγού
και υποδοχές Isofix για τα παιδικά καθισματάκια.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ
nlivanos@dolnet.gr

ΤΑ ΝΕΑ

© 2013, Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του ekatanalotis.gr.

Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.