Με ABS όλες οι μοτοσικλέτες άνω των 125 κ.εκ. από το 2016
υποχρεώτικα με σύστημα ABS θα πρέπει να είναι εξοπλισμένες από την 1η Ιανουαρίου 2016 όλες οι μοτοσικλέτες κυβισμού άνω των 125 κυβικών εκατοστών που ταξινομούνται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, σύμφωνα με απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Με την ίδια απόφαση ορίζεται ότι και οι μικρότερες μοτοσικλέτες κυβισμού 51-125 κυβικών εκατοστών θα υποχρεούνται να φέρουν σύστημα συνδυασμένων φρένων (CBS). Σε ό,τι αφορά τα μοτοποδήλατα με κυβισμό μικρότερο από 50 κυβικά εκατοστά, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο επιβολής ABS το 2018, καθώς εκτιμάται ότι αυτό θα επιφέρει βελτιώσεις στις αποστάσεις φρεναρίσματος. Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση για την υποχρεωτική εφαρμογή του ABS, κυρίως για λόγους
ασφαλείας των δικυκλιστών. Το ABS είναι το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό και μηχανικό σύστημα ελέγχου της κίνησης των τροχών κατά τη διαδικασία φρεναρίσματος ενός οχήματος (αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα κ.λπ.) έτσι ώστε να αποφεύγεται η διαρκής ακινητοποίησή τους (μπλοκάρισμα).
Την υποχρεωτική τοποθέτηση ABS στις μοτοσικλέτες επικροτεί και η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτων (FIA), δεδομένης της αποδεδειγμένης ασφάλειας που παρέχει στους αναβάτες τους και με σχετικά χαμηλό κόστος. Μάλιστα σε ανακοίνωση
της Ομοσπονδίας τονίζεται ότι βάσει έρευνας που διεξάγεται από εθνικές λέσχες της FIA, μόνο από τη μετακίνηση της ημερομηνίας εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου από το 2017 στο 2016 για τους νέους τύπους μοτοσικλετών, θα σωθούν έως και 500 ζωές. Επίσης, για τις παλιές μοτοσικλέτες προβλέπεται η εγκατάσταση ΑBS το 2017 αντί το 2018.
ΤΑ ΝΕΑ