Αισχροκέρδεια στη χώρα του φραπέ

Αισχροκέρδεια στη χώρα του φραπέ

Κύριε διευθυντά

Η αισχροκέρδεια και οι προσπάθειες εξαπάτησης έχουν, φαίνεται, την τιμητική τους τη θερινή περίοδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η άρνηση εφαρμογής διάταξης της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας σχετικά με την υποχρέωση παροχής συγκεκριμένων προϊόντων σε καθορισμένες ανώτατες τιμές (ΦΕΚ B΄ 1581, 28/07/2015). Την υποχρέωση αυτή έχουν κυλικεία που λειτουργούν σε αεροδρόμια, κινηματογράφους, θέατρα, οργανωμένες παραλίες με εισιτήριο, σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων, νοσοκομεία, κλινικές, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, επιβατικά πλοία, τρένα κ.λπ.

Αναμένοντας (9 Αυγούστου) στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας την αναχώρηση του αεροσκάφους που θα με έφερνε πίσω στη Θεσσαλονίκη, αποφάσισα να πάρω έναν καφέ. Ζήτησα τον «μονό φραπέ» που, βάσει του ανηρτημένου τιμοκαταλόγου (και σε εφαρμογή της ως άνω διάταξης), κοστίζει 1,30 ευρώ. Προς έκπληξή μου, η υπάλληλος του κυλικείου μου ζήτησε 3,10 ευρώ, διότι δήθεν, όπως θρασύτατα ισχυριζόταν, «οι τιμές στη δεξιά στήλη του τιμοκαταλόγου (σημείωση: όπου είχαν καταχωρισθεί όλα τα βάσει της διάταξης διατιμημένα προϊόντα) ισχύουν μόνο για το προσωπικό».

Εν γνώσει του περιεχομένου της ως άνω διάταξης, αλλά και ενοχλούμενος όταν προσπαθούν να με εξαπατήσουν, ενέμεινα στην άποψή μου, και έτσι δημιουργήθηκε κάποια ένταση. Στο τέλος, και αφού φυσικά δεν ολοκληρώθηκε η συναλλαγή, κατήγγειλα το περιστατικό σε εν υπηρεσία αστυνομικό για να προβεί στις ενέργειες που προβλέπονται από τον νόμο όταν διαπιστώνονται αδιαμφισβήτητα παραβάσεις κειμένων διατάξεων. Ελπίζω να το έπραξε.

Το θέμα είναι μείζον, όχι βέβαια μόνο για το ποσό των 1,80 ευρώ που είμαι σίγουρος ότι καλούνται να πληρώσουν ως «καπέλο» κατά συρροή πολλοί επιβάτες που καταφεύγουν σε κυλικεία όπως το εν λόγω: Η εξαπάτηση επισκεπτών, ιδιαίτερα αλλοδαπών, μπορεί να επιφέρει ασυγκρίτως υψηλότερη ζημιά στον τουρισμό, στον οποίο όλοι τόσο πολύ αποβλέπουμε. Θλίβομαι ιδιαίτερα όταν ακούω ξένους να εξιστορούν περιστατικά όπως το παραπάνω θεωρώντας μας (υπερβάλλοντας βέβαια) συλλήβδην απατεώνες. Πιστεύω ότι τέτοια φαινόμενα αισχροκέρδειας πρέπει να πατάσσονται παραδειγματικά, και για τον λόγο αυτό έχουν σημαντικό ρόλο να επιτελέσουν οι προϊστάμενοι των φορέων στους οποίους λειτουργούν τα κυλικεία.

Νικολαος Σ. Μουσιοπουλος
Καθηγητής Πολυτεχνικής
Σχολής ΑΠΘ

πηγή

Κοινοποίηση

You May Also Like

More From Author

1 Comment

Add yours
  1. 1
    ΒΑΣΙΛΗΣ Π

    ΚΥΡΙΕ ΚΑΘΗΓΗΤΑ
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΚΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΑΥΤΟ ΜΑΣ ”ΕΦΑΓΕ” ΔΗΛ. ΠΟΙΟ ;
    ΤΟ ΔΕΝ ΒΑΡΙΕΣΕ ΑΔΕΡΦΕ , ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΧΑΛΑΣΩ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 1,80 ΚΑΠΕΛΟ. ΑΛΛΟΣ ΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΩ ΤΟΝ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ !!
    ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΕΔΩ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ”ΜΥΣΤΙΚΟ” ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΚΕΨΕΙΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ 98% ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ… ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΓΝΩΣΙ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΑΠΑΤΕΩΝΙΣΚΩΝ ΓΙΑΥΤΟ ΕΝΕΡΓΟΥΝ Μ’ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ.
    ΣΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΘΑ ΝΤΡΑΠΕΙ ΚΑ ΚΑΝΕΙ ΣΚΗΝΙΚΟ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΦΕ !!! ΕΤΣΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΕ.
    … ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΡΑΣΑΚΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΤΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ 98% ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟ ΛΕΕΙ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΒΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΑΠΑΤΕΩΝΑ …ΑΛΛΑ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ.

+ Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.