Πόλεμος προσφορών για αγορές στο Ίντερνετ
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4546779
5+1 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Οι έξι συμβουλές για online αγορές που δίνει το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας είναι οι εξής:
1.Να προτιμώνται καταστήματα που επιτρέπουν σε κάθε προϊόν την αξιολόγηση από προηγούμενους πελάτες.
2.Χρειάζεται προσοχή στην περιγραφή των προϊόντων, στους όρους αγοράς, στην εγγύηση που δίδεται για κάθε προϊόν και στις δυνατότητες και τους όρους επιστροφής του προϊόντος, όπως παρουσιάζονται στο ηλεκτρονικό κατάστημα. 3.Πριν από οποιαδήποτε αγορά από ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι χρήσιμο ο καταναλωτής να αναζητήσει στο Ιnternet περισσότερα στοιχεία, με λέξειςκλειδιά το όνομα του καταστήματος, τη λέξη «αγορά», «πρόβλημα» κ.λπ. Έτσι θα βρει πιθανά παράπονα και κριτικές ή θετικές γνώμες άλλων καταναλωτών.
4.Ασφαλέστερη μέθοδος αγοράς παραμένει η πιστωτική κάρτα, που διασφαλίζει τον καταναλωτή μέσω της τράπεζας σε περίπτωση εσφαλμένης χρέωσης.
Εναλλακτικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντικαταβολή.
5.Κατά τη στιγμή εισαγωγής των προσωπικών στοιχείων και των στοιχείων πιστωτικών καρτών, ο καταναλωτής πρέπει να είναι βέβαιος για την ασφαλή και κρυπτογραφημένη σύνδεση του υπολογιστή: αυτό εμφανίζεται είτε με την αλλαγή χρώματος της περιοχής της ηλεκτρονικής διεύθυνσης, είτε με ένα σύμβολο λουκέτου κάτω δεξιά, είτε με την αλλαγή της ηλεκτρονικής διεύθυνσης από http:// σε https://
6. Στην περίπτωση προβλήματος, σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο καταναλωτής μπορεί να ακυρώσει μια υπηρεσία ή να επιστρέψει ένα προϊόν, μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα- συνήθως επτά ημερών- γνωστό και ως cooling-off period. Σε περίπτωση επιστροφής, πληρώνει ο ίδιος τα έξοδα αποστολής.