ekatanalotis.grΑυξήσειςΟι πληγές του τουρισμού
ekatanalotis.grΑυξήσειςΟι πληγές του τουρισμού
ΑυξήσειςΤαξίδια

Οι πληγές του τουρισμού

Οι πληγές του τουρισμού

ΑΧ. ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ

Ο Ιούλιος σιγά σιγά φεύγει και ήδη χιλιάδες Ελληνες αφήνουν πίσω τις δουλειές και τις υποχρεώσεις τους και με πλατύ και ενίοτε πονηρό χαμόγελο επιβεβαιώνουν τις κρατήσεις τους και ετοιμάζουν βαλίτσες με προορισμό κάποιο νησί ή θέρετρο της αρεσκείας τους. Ωστόσο, παρ’ όλο που οι παράγοντες της τουριστικής αγοράς κάνουν λόγο για εποχή ισχνών αγελάδων, η «δυναμική» της αισχροκέρδειας, της αρπαχτής και της αυθαιρεσίας δεν σταματά να τρέχει. «Το Βήμα», όπως έχει υποσχεθεί, παρακολουθεί την τουριστική κίνηση και καταγράφει τα προβλήματα δίνοντας τον λόγο στους αναγνώστες. Εδώ και δύο εβδομάδες στη στήλη των Διακοπών οι καταγγελίες φθάνουν σωρηδόν. Εμείς τις δημοσιεύουμε, παραθέτοντας και ένα μίνι ρεπορτάζ για κάθε περίπτωση, αν και όταν αυτό είναι εφικτό.

Παράλογη υπερτίμηση;

«Σίγουρα αυτό που συνέβη σε κάποιον φίλο μου τουρίστα από τη Γερμανία είναι μια παράλογη υπερτίμηση ή, πιο σωστά, αισχροκέρδεια» γράφει στην επιστολή του ο κ. Σπ. Γκάρος, από το Ξυλόκαστρο Κορινθίας. «Τρόμαξε ο άνθρωπος όταν χρειάστηκε να αγοράσει τους μετρητές της γλυκόζης (Ascensia Contour Bayer των 50 τεμαχίων) που χρησιμοποιεί για να ελέγχει το ζάχαρό του και τους πλήρωσε 11 ευρώ ακριβότερα απ’ ό,τι τους πληρώνει στην πατρίδα του» υποστηρίζει ο κ. Γκάρος, επισημαίνοντας ότι στο Ξυλόκαστρο το σκεύασμα πωλείται από 31 ως 38 ευρώ. Ο υπεύθυνος για το σκεύασμα από την εταιρεία Bayern κ. Δ. Μαλεβίτης εξηγεί τι συμβαίνει: «Στην Ελλάδα οι τιμές ρυθμίζονται από τα Ταμεία, τα οποία στην περίπτωση των διαβητικών καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της δαπάνης» λέει και προσθέτει: «Η χονδρική τιμή του προϊόντος είναι 25 ευρώ, στην οποία προστίθεται 35% κέρδος από τον φαρμακοποιό και 9% ΦΠΑ. Ετσι φτάνει τα 38 ευρώ». Ακόμη τονίζει ότι λόγω των συνεχών επαγγελματικών επισκέψεών του στη Γερμανία γνωρίζει καλά ότι «η τιμή του εκεί είναι πάνω από 40 ευρώ».

Στην κατάψυξη!

«Επισκεφθήκαμε την Ικαρία για ένα δεκαήμερο. Ο ιδιοκτήτης της πανσιόν μάς συνέστησε να επισκεφθούμε το Καρκινάγρι για να φάμε φρέσκο ψάρι» γράφει στο e-mail του ο κ. Ι. Γεωργιόπουλος. «Επειτα από μια κοπιαστική διαδρομή σε χωματόδρομο και πολλές στροφές σε δύσβατα βουνά, φθάσαμε ελπίζοντας να αποζημιωθούμε με φρέσκο ψάρι» λέει και προσθέτει: «Οταν πήγαμε να τα διαλέξουμε, μας επέδειξε πλήρως κατεψυγμένα ψάρια ισχυριζόμενος ότι ήταν κατεψυγμένα των τελευταίων ημερών, τα οποία όμως πωλούσε στην τιμή του φρέσκου». Ο κ. Γεωργιόπουλος θέλει να καταγγείλει το περιστατικό στην αρμόδια αρχή, η οποία δεν είναι άλλη από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (http://www.efpolis.gr/content/contact.asp), που ανήκει στο υπουργείο Ανάπτυξης. Ακόμη, καλό είναι οι καταγγελίες να κοινοποιούνται στις καταναλωτικές οργανώσεις όπως η ΕΚΑΤΟ (http://www.ekato.org/gr/complaint.html), το ΚΕΠΚΑ (http://kepka.org/index.php? option=com-contact& Itemid=3), την ΕΚΠΟΙΖΩ (http://www.ekpizo.gr/el/complaint), το ΙΝΚΑ (http://www.inka.gr/) ή το νέο ΙΝΚΑ (http://www.newinka.gr/kataggelies.php?version=gr).
«ΒΗΜΑ» καταγγελιών

Στην προσπάθεια αντιμετώπισης των πληγών του ελληνικού τουρισμού «Το Βήμα» θα δέχεται καθημερινά κάθε σχετική καταγγελία των πολιτών που ταξιδεύουν ανά την Ελλάδα, θα τη διερευνά και, αφού την επιβεβαιώνει, θα τη δημοσιεύει όποτε είναι εφικτό εμπλουτισμένη και με το απαραίτητο ρεπορτάζ, με νέα στοιχεία, πληροφορίες και εξελίξεις. Προκειμένου η συνεννόηση με τους αναγνώστες να είναι ευχερέστερη «Το Βήμα» καθιερώνει ειδικό e-mail για την υποδοχή των καταγγελιών, misvac@tovima.gr, ενώ δυνατότητα επικοινωνίας υπάρχει μέσω φαξ στον αριθμό 211 3658.046 με την ένδειξη «Για τη στήλη των Διακοπών» και μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 211 3657.000.

Το ΒΗΜΑ, 27/07/2008 , Σελ.: A40
Κωδικός άρθρου: B15420A402

Κοινοποίηση
Hi, I’m admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *